Tomgangsregulator A100q 1990 mod

Anbefalte innlegg

Har litt lav tomgang nå motorn er kald, men ligger stabilt på ca 600. Problemet oppstår etter ca 15 min kjøring, da ligger tomgangen på vibrerer mellom 1000-1200, virker som om tomgangsregulatorn ikke virker helt. Renset den for noen uker siden med startgass. Bør jeg spraye noe inni som smører, virker veldig tørt inni der. Har en teori om at når den varmes opp så funker ikke mekanikken optimalt.. Andre ting som faller inn med denne type problem?

Takk for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bump!

Prøvde å dra ut og sette på igjen kontakten til tomgangsregulatoren mens bilen gikk på tomgang. Tomgangen økte da med ca. 300 omdr, og ligger rimelig stabilt på 1100-1200 omdr.

MEN etter jeg forsøkte dette går motorn dårlig og rykkete, ikke opplevd lignende før. Dårlig drag, går ut fra det er noe kødd med bensin/luft-blandingen?

Kan det ha oppstått "ubalanse" i systemet etter at jeg tok av og på kontakten på tomgangsreg?

Kan nevne at jeg samtidig hadde av luftinntaksrøret som går inn til luftfilterboksen, ser at det sitter en "dings" inni der som kanskje er en slags føler? Kan jo ha kommet borti den..hm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.