Høy pris hos Møller... (Oljeskift på tiptronic-kasse)

Anbefalte innlegg

Hei.

Har tenkt å bytte girolje på tiptronic kasse. Fikk pris av møller idag på bunnpannepakn., tappeskrue, påfyllingskrue(pakning), filter og olje. Dette kom på 3000,- ? Var det ikke litt stivt. Han sa bare olja kostet 2000,- ? For 9l. ?.. Over 200kr literen.. Hvor mye har dere andre betalt som har byttet?

 

 

mvh

Thomas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

syntes ikke det hørtes såååå mye for mye ut, ja møller er dyre, men olja koster litt den som skal på kasser, spesial olje..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje ikke. Så bare en på forumet her som betalte 1600 for et år siden for alt samma. Men kan hende det er an olje på min kasse. Er en 03 mod. passat med tiptronic forresten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke dyrt det... tar litt tid... må justere nivået også med diagnoseutstyr +jobben og olja så et er ikke urimelig. det eneste du kan argumentere på er at det ikke blir byttet 9 liter, da det er umulig å få ut noe særlig mere enn 5 liter når man bare tapper ut olja:) Mye i converter og ellers i kassen som ikke renner ut. så litt prutningsmonn på olja er det.. 9 liter er mengden ved NY på fylling, rundt 5 liter ved skift.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo litt jobb å bytte filter å da,hadde glatt betalt 3000 kr for den jobben med deler. Avhengig av grav og Vagcom for å bytte olje og filter. Samme jobben kosta rundt 6 tusen for et par år siden,men jeg gjorde det selv med hjelp fra en kompis som er bilmekaniker og har Vagcom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger ikke vag com på alle. Er noen bunpanner som har et "nivå rør" i tappepluggen. Da fyller man bare til oljen renner ut av tappeplugg hullet. Så er det bare å sette i pluggen,starte bilen og kjøre den igjennom alle girene og etterfylle.
Den skal varmkjøres til olja er 30 eller var det 35 grader (: klø :) ikke alltid like lett å den tempen på feelingen. Ville iallfall ikke gambla med å gjort det uten Vagcom da de aller fleste har tilgang til det på en eller annen måte. Ny tiptronic-kasse er ikke billig......evt. overhalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trenger ikke vag com på alle. Er noen bunpanner som har et "nivå rør" i tappepluggen. Da fyller man bare til oljen renner ut av tappeplugg hullet. Så er det bare å sette i pluggen,starte bilen og kjøre den igjennom alle girene og etterfylle.

 

Feil.... Dette kan du tydelig vis ikke.. det røret er der på alle 01v kassene. men man må fortsatt peile olja fra den når 30 grader og la det renne over kanten på det røret hel til olja har en temp pa 35-45grader omtrent. for biler som skal gå i varme land så skal skruen stenges når olja er på 50 grader. og tro meg oljenivået stiger mye på bare 10 grader.. så hvis du har gjort det slik du sier så har du rett og slett bare gjort 1 trinn uten å justere nivået etterpå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var slik R.A.T.S sa jeg skulle gjøre det. Regner nok med han kan auomatkasser bedre enn dem fleste.

 

Jobber som fagtekniker selv på audi og har spesialist kursing på nettopp denne kassen.. tro meg de tar feil på dette. slik du beskriver så vil olja ha borti rum temperatur når du er ferdig noe som igjen fører til at du får alt for mye olje i denne.. Sorry men de tar feil på dette! ingen vits å diskutere. Ring zf å hør om du selv tviler.. de lager kassen.. RATS er nok flinke.. men som alle så kan man ta feil og det gjør de her.. dette er ikke en amerikansk automat og er noe mere følsom. Anbefaler Til de andre som leser her å ikke følge RATS sitt tips her i såfall for det vil bli for mye olje! Kan også resultere i innvendig lekasje inn i diff og girings problemer/lekasjer spess ved høy temperatur. Det er rett og slett feillære som kan koste mange folk som leser her mye penger..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble mye rart her nå. Men den prisen jeg fikk var jo kun for deler og ikke for selve jobben da... Om noen trodde det.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble mye rart her nå. Men den prisen jeg fikk var jo kun for deler og ikke for selve jobben da... Om noen trodde det.. :)

 

Prut på olja;) går 5 liter på den ved skift:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler på han vil havarere en kasse han selv har overhalt. Det blir nok litt som å skyte seg selv i leggen.

Men uansett kassa fungerer utmerket den så da kan vi avslutte den diskusjonen og komme tilbake til topic.

 

Ok, er uansett feil måte! Ikke i henhold til vag sine eller ZF sine rep innstrukser overhode! Ikke anbefal andre å gjøre det.. ps innvendig lekasje ser du ikke... Ferdig fra min side

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.