#1 Skrevet Mai 22, 2009 Heisann Ny på forumet her og da må jo dette være rette stedet å komme med gullet:) Kjøpte meg en 01 Allroad for 3 år siden som jeg fikk skiftet kammer å for ca. 5000 km siden max. Nå har jeg fått en mindre tikkelyd som jeg har sjekket litt på- irriterende: bh :. Ble anbefalt QMI Innv. motorvask og Motorbehandling med PTFE. Dette er utført etter boka...Motor endret karakterlyd til bedre og gikk penere men ikke tikkelyden borte. Kjøpte stetoskop i dag og tror det er en av de bakre ventilene på førersiden. Hører nesten ikke lyden på tomgang..og ikke ved oppstart-kald motor Når du går på 1500-2000 rpm er den godt hørbar: klø : Er dette skadelig mon tro: klø : Under kamskifte ble det skiftet de vanlige delene denne jobben innehar til denne jobben fra Møller sa de. I tillegg skiftet de reg.reim, vannpumpe og termostat. Det var en Audimekaniker på et godkjent annet bilverksted som utførte jobben. Mekanikeren er villig til å se på dette men ville høre med dere og hva eller hvor dere tror feilen kan ligge...så har jeg mer kjøtt på beinet. Her trenger jeg råd:confused: Bor i Osloområdet/Lørenskog. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 22, 2009 Samme symptomer som eg hadde på min bil ,der var det en løs vippearm og dårlige løftere som var problemet. link til tråd http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=137574 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 23, 2009 Møller har ikke hatt gode nok rutiner på dette, da det kun er vanlig å bytte kammene, vippearmer og skiver på toppen av ventil. Ventilløfterne pleier ikke å bli skiftet. Lyden din kan således være både def løftere (med evt avhoppet vipperam) og hengende ventiler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 26, 2009 Hei igjen og takk for fine svar. Nå har jeg sjekket litt. Viser seg at vippearmer, løftere og og små sporfreste skiver er skiftet samtidig med kammene. Flere som har lyttet mener det er lite lyd men ja-hørbar for en ventil. spes i ca. 1400-2200 rpm. Spørsmål 1 som melder seg er da: :confused:Vis en vippearm har falt av- vil de da komme en slik lyd? Spørsmål 2: Hva kan det da være som har skjedd vis det ikke er vipperarmen: klø : Kan ikke si jeg merker noe på draget heller...går som fy: rock : Forbrukt ved jevn 110km/t er 0,8 på mila....sikkert normalt det også? Håper på svar fra dere flinke kara: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 26, 2009 Mulig du finner noe info her http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=141194&highlight=samletr%E5d+2%2C5 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 26, 2009 Aj Aj, der var det pinadø mye å se gjennom og lære seg- Takker så mye for hjelp så lant A6: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 27, 2009 Da har jeg sjekket linken men fant ikke noe direkte relevant til mitt problem desverre. Viser seg at vippearmer, løftere og og små sporfreste skiver er skiftet samtidig med kammene. Har alt det gamle liggende i en pappeske. Problem: lett hørbar tikkelyd fra en ventil. spes i ca. 1200 og oppover til motoren ellers overdøver,,,men hører den godt til 3000 rpm. Spørsmål 1 som melder seg er da: Vis en vippearm har falt av- vil de da komme en slik lyd? Spørsmål 2: Hva kan det da være som har skjedd vis det ikke er vipperarmen? Spørsmål 3: er det noen av dere som bor i oslo/akershus eller nærheten som kunne hørt på dette? må bare får det bort- irriterer meg- hater ulyder:evil: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...