kjente feil med Audi 2.0 TDI

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som kan ramse opp noen feil med 2.0 TDI motoren som står i nyere audier?

Hvilken årsmodeller som har denne feilen?

Det jeg har hørt at det har vært noen problemer med veiv, noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

Bare kom med alt dere har hørt..

kunne tenkt meg en A6 eller A4 med en slik motor.

 

Mvh

Lars Ivar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg snakket med et verksted igår og han så at de hadde hatt flere tilfeller med gåen topp pakning on noen tilfeller at de måtte bytte hele toppen. Det var en motorkode som het bkb eller noe på b i allefall. Årsmodell opp til 2005.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var det merke verksted? for det er så og si aldri toppakningen, men eksostilbakeførings-kjøleren som har sprekk i seg.. så kjøleveska blir borte den veien. eller oljekjøleren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ps tror du finner mye allerede om denne motoren her på forumet. mange som har spurt om det samme før. Anbefaler å søke opp 2.0tdi:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vel vert noen bkd motorer med dårlige turboer om eg ikke tar feil.

kan ryke rundt 90-100k (noen får arrestere meg om d er feil)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vel vert noen bkd motorer med dårlige turboer om eg ikke tar feil.

kan ryke rundt 90-100k (noen får arrestere meg om d er feil)

 

Min turbo på bkd ble byttet av eier etter meg på 45000km. ikke uvanlig på de første modellene:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må man betale for dette selv Stian, eller dekkes dette av noen form for reklamasjon?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må man betale for dette selv Stian, eller dekkes dette av noen form for reklamasjon?

 

dette var en bil førstegangs regget 12 mnd 2004 og den ble tatt på garanti i november i 2008:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men tenke mer på om man kjøper en feks '04 Golf V 2.0 Tdi, og disse går nå, eller etter bilen er 5 år?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dekkes under 100000km og 5 år:) i henhold til kjøpslovens reklamasjons rett (mulig dekning over 100000km på grunnlag av at forventet levtid på turboen er lenger)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var det merke verksted? for det er så og si aldri toppakningen, men eksostilbakeførings-kjøleren som har sprekk i seg.. så kjøleveska blir borte den veien. eller oljekjøleren..

 

Nei, det var et frittstående verksted, men med god VAG kunnskap(min erfraring i allefall)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vært noen aksjoner på de: F.eks pakningsskift eller skift av eksoskjølerens ( AGR ) reguleringsventil. Den kan begynne å lekke eksos, oppdateringer av software i motorstyreenhet, skift av oljepumpe og balanseakselmodulens drev pga fare for at drev løsner.

 

Defekt trykksensor for dieselpartikkelfilter ( regenererer ikke som det skal ), sprukket vakumslange mellom N-75 og wastegateaktuator/vakumklokke gir feil turbotrykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm, virker som om 2.0 Tdi er en skummel motor da....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm, virker som om 2.0 Tdi er en skummel motor da....

 

Nja...syns ikke den er så ille egentlig. Noe småtteri/standardsjukdommer har alle motorer og mange av disse har jo nå hatt aksjoner, blitt oppdatert osv. Ville ikke lagt for mye vekt på alt som KAN være negativt ved den om jeg vurderte å kjøpe. Mao, jeg hadde gjerne kjøpt en A4 2.0 TDI selv. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.