#1 Skrevet Mai 24, 2009 Heisann. Er det noen der ute som vet hvordan karosseriskifte på den "nye" måten fungerer ?? Er det slik at man : 1: Momser inn en delebil (fullt fungerende i dette tilfelleet) 2: Får plombert 3 hovedkomponenter på bilen ( f.eks bakoppheng, mellomaksel og motor ) 3: Skiftet ut de plomberte komponentene fra en norsk bil. 4: Får dette overført til gammelt vognkort med et nytt chassisnummer. Hadde vært meget kjekkt om noen kunne svare på dette. Har nettopp blitt påkjørt i hekken : bh :og sannsynligvis kondemndert min 89 mod 200 20v Avant. men kommer til å prøve å skaffe en tilsvarende bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 24, 2009 Du må også skrive en søknad til BT for å få det hele godkjent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 24, 2009 Jeg hadde nok i tillegg undersøkt med Tollvesenet om de lar deg ta inn en bil og få den på norske skilter - selv med karosseribytte - uten å betale full avgift av den. Fornuften tilsier "ja", men det norske avgiftssystemet er ikke fornuftig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 24, 2009 Takker for svar folkens. Har snakket med etpar stykker som sier at det faktisk er så enkelt. Meeen jeg skal innom Tollkontoret i Trondheim på Mandag og sjekke dette. Mener at dette er en "godkjent" grunn til å få dette gjennomført, da det logisk sett ikke skal gå utover meg at en annen person kjører i hekken på meg i 70 km/t og knøvler min Audi. Har vel egentlig rett til en tilsvarende bil,og disse er ikke lette og finne til salgs. Vi får se. jeg er rimelig spent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...