Karosseriskifte med importert delebil ??

Anbefalte innlegg

Heisann. Er det noen der ute som vet hvordan karosseriskifte på den "nye" måten fungerer ??:confused:

Er det slik at man :

1: Momser inn en delebil (fullt fungerende i dette tilfelleet)

2: Får plombert 3 hovedkomponenter på bilen ( f.eks bakoppheng, mellomaksel og motor )

3: Skiftet ut de plomberte komponentene fra en norsk bil.

4: Får dette overført til gammelt vognkort med et nytt chassisnummer.

Hadde vært meget kjekkt om noen kunne svare på dette. Har nettopp blitt påkjørt i hekken : gråter :: bh :og sannsynligvis kondemndert min 89 mod 200 20v Avant. men kommer til å prøve å skaffe en tilsvarende bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må også skrive en søknad til BT for å få det hele godkjent

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde nok i tillegg undersøkt med Tollvesenet om de lar deg ta inn en bil og få den på norske skilter - selv med karosseribytte - uten å betale full avgift av den. Fornuften tilsier "ja", men det norske avgiftssystemet er ikke fornuftig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar folkens. Har snakket med etpar stykker som sier at det faktisk er så enkelt. :) Meeen jeg skal innom Tollkontoret i Trondheim på Mandag og sjekke dette. Mener at dette er en "godkjent" grunn til å få dette gjennomført, da det logisk sett ikke skal gå utover meg at en annen person kjører i hekken på meg i 70 km/t og knøvler min Audi. Har vel egentlig rett til en tilsvarende bil,og disse er ikke lette og finne til salgs. Vi får se. jeg er rimelig spent.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.