Borre lite hull i termostat på 20 VT..?

Anbefalte innlegg

Jeg mener du skrev i en tråd Eyvind noe som var galt når motoren koker etter den har parkert, sannsynligvis så virker ikke afterrun pumpen, for viften går heller ikke, jeg har bestilt ny føler til den, men det rare er at før bilen gikk seg veldig varm på banekjøringen i helgen så hadde jeg ikke det problemet, skal bytte termostaten og så får vi se.

Frykter litt at jeg kan ha fått sprekk i den svindyre toppen min, men har ikke noe olje i kjølevannet eller motsatt så lever i håpet enda- kan jo være noe luft og en plass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvd å bytte lokk? Disse blir ofte ikke helt seg selv igjen etter at de har åpnet seg en gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener du skrev i en tråd Eyvind noe som var galt når motoren koker etter den har parkert, sannsynligvis så virker ikke afterrun pumpen, for viften går heller ikke, jeg har bestilt ny føler til den, men det rare er at før bilen gikk seg veldig varm på banekjøringen i helgen så hadde jeg ikke det problemet, skal bytte termostaten og så får vi se.

Frykter litt at jeg kan ha fått sprekk i den svindyre toppen min, men har ikke noe olje i kjølevannet eller motsatt så lever i håpet enda- kan jo være noe luft og en plass.

 

Min 10vt har jeg hatt oppe på 100grader opptil flere ganger (målt med hiddensprut). og på den er det ingen afterun pumpe, men den koker ikke den, selv om jeg stopper bilen med 100grader på kjølevannet. står det trykk på systemet så skal du godt over 100grader før det koker.

 

Men som Ole nevner, prøv å bytt lokk, min kokte rett etter jeg kjøpte den, bytta lokk, og problemet forsvant.

 

I Tyskland får man jo kjøpt 71 C og 82 C-termostat til både 10v og 20v R5 for de som ønsker det..

 

Som nevnt over her, M3 E30 termostat åpner på 82 grader, og passer rett inn på 10v og 20v. har denne selv. fåes på bilextra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg får det på mandag :) , så da blir det byttings på alle de delene og skikkelig lufting så får jeg ta det derfra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjølesystemet skal kunne håndtere full gass i oppoverbakke med to tonn henger bak i solen på en 40-graders dag, så alle forhold man kommer ut for i Norge skal være null problem. På Audi 90/Coupé med den rare radiatorplasseringen og når folk setter IC'er, rørgater og slikt rett foran blir det selvfølgelig heller dårlige saker, men en S4 skal kunne tåle det aller meste uten at nålen stiger særlig over 90, uansett trim eller ikke.. ;)

 

 

90 grader på kjølevannet ja, og 120 grader på olja :P

Med vogn opp en lang bakke, en varm sommerdag.. Min går skjeldent over 90grader, men oljetempen varierer noe.

 

Selv på banekjøring kommer jeg ikke opp over 90grader på kjølevann.. Men oljen var bortimot 130 grader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

90 grader på kjølevannet ja, og 120 grader på olja :P

Med vogn opp en lang bakke, en varm sommerdag.. Min går skjeldent over 90grader, men oljetempen varierer noe.

 

Selv på banekjøring kommer jeg ikke opp over 90grader på kjølevann.. Men oljen var bortimot 130 grader.

 

Skaff deg oljekjøler av typen Audi V8 4.2 bruker på automatkassen... da bør det bli sus i serken, bokstavelig talt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skaff deg oljekjøler av typen Audi V8 4.2 bruker på automatkassen... da bør det bli sus i serken, bokstavelig talt :P

 

Hehe, du sier det ja :)

Monteres den istedet for den som jeg har originalt da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljekjøleren til S4/S6 4.2 er 3-4 ganger så stor som den til 2.2T, så det er en fin oppgradering. Må få laget custom-slanger, da tilkoblingene ikke er like, men selve kjøleren passer rett på bilen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, du sier det ja :)

Monteres den istedet for den som jeg har originalt da?

 

Altså.. jeg vet ikke om den passer, men den er tykk, svær og har temperaturstyrt vifte som slår inn på 120 grader..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljekjøleren til S4/S6 4.2 er 3-4 ganger så stor som den til 2.2T, så det er en fin oppgradering. Må få laget custom-slanger, da tilkoblingene ikke er like, men selve kjøleren passer rett på bilen. :)

 

Oioi, må absolutt vurderes : rolleyes

Men sikkert ikke lett og få tak på..

Får sikkert lagd slanger hær, men det er ikke akkurat billig og få koblinger osv osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor skal dette hullet borres, i den store eller små platen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor skal dette hullet borres, i den store eller små platen?

 

Borres i den ytre delen, så plasserer man hullet opp når man monterer termostaten. 3-4mm er fint :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.