#1 Skrevet Mai 24, 2009 vilken motorolje kjører man med på rs4? hvor få tak i cd rom til navi plus billigst? hvordan skaffer jeg flere nøkler? bare og bestille fra møller og dem programmerer og sliper? har 19" mtm felger i 9,5"bredde og et 30, vil dette subbe med 265/30x19? det var det meste for denne gang tror jeg:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 25, 2009 ringte forresten møller og hørte på pris på nøkkel til rs4 og den skulle dem ha den nette sum av 1700kr for, pluss programmering på 300 så totalt 2000kr for en stk nøkkel. ran kalles det:-) noen steder man kan skaffe disse billigere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 25, 2009 TrioVing tror jeg kan slipe og kode nøkler for deg om du kjøper blanke emner på ebay. (I alle fall på RS2 ) På http://www.mtm-online.de listes 9,5x19 med 265/30/19 med da med inpress på 20. Jeg ville mailet de og sjekket. Er understellet ditt originalt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 25, 2009 vilken motorolje kjører man med på rs4? Jeg kjører med Castrol Edge Sport 10W60 (het TWS før), i samråd med S-sentrum (tidl. Audisentrum) sine anbefalinger. Er veldig fornøyd med denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 25, 2009 da kanskje jeg skal teste den:-) takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 25, 2009 hvem selger mtm i norge? s sentrum? andre? er ikke kløpper i tysk:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 26, 2009 hvem selger mtm i norge? s sentrum? andre? er ikke kløpper i tysk:-) Børge Olsen Racing på Askøy i Bergen har MTM http://www.boracing.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 26, 2009 Ang. cd til navi. Hør med Sondre Haugaas her på forumet. Du kan jo også vurdere å bytte til rns-e spiller: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 26, 2009 har vurdert det ja men får få bilen i tipp topp stand først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 11, 2009 noen som vet hva rns-e koster? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 11, 2009 noen som vet hva rns-e koster? Sondre har en på finn : http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17554848 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 11, 2009 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=143873 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 12, 2009 Jeg kjører med Castrol Edge Sport 10W60 (het TWS før), i samråd med S-sentrum (tidl. Audisentrum) sine anbefalinger. Er veldig fornøyd med denne. Castrol Edge SPORT 10W60 er IKKE identisk med Castrol TWS 10W60! Det er KUN Castrol Edge 10W60 som er identisk! Castrol Edge SPORT er en "dårligere" olje enn TWS! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 15, 2010 Castrol Edge SPORT 10W60 er IKKE identisk med Castrol TWS 10W60! Det er KUN Castrol Edge 10W60 som er identisk! Castrol Edge SPORT er en "dårligere" olje enn TWS! Det virker som om de lærde strides litt om dette, Walter. At Castrol TWS er gått ut, er vi enige om. Så de to alternativene er altså "Castrol Edge 10W-60" og "Castrol Edge Sport 10W-60". Jeg skulle i dag kjøpe inn et nytt parti med Castrol Edge, mens fyren bak disken lurte på hvorfor jeg ikke skulle ha Edge Sport. Jeg nevnte på at du hadde fått beskjed om at Edge Sport var en "dårligere" olje enn Edge til vårt bruk. Fyren bak kassa mente det var stikk motsatt. Der hadde de nettopp vært på kurs i regi av Castrol og med Bjørn Skogstad som kursholder og lært at Edge var best til sugemotorer, mens Edge Sport var best til turbomotorer. Min forvirring ble ikke noe mindre av dette, så jeg skal maile litt mer med Castrol Norge nå. Har allerede vært i kontakt med dem tidligere, og fikk bekreftet at Edge og Edge Sport var "to helt forskjellige oljer", uten at det var noe mer oppklarende enn dette. Skal sende ny mail og spørre nærmere nå, med disse nye opplysningene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 15, 2010 emner til nøkler bestiller du jo billig på eBay! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 15, 2010 (endret) hvordan skaffer jeg flere nøkler? bare og bestille fra møller og dem programmerer og sliper? Nøkler kan du kjøpe på ebay som andre her allerede har nevnt. Det som ingen har sagt noe om som er litt greit å vite; a) Pass på at transponderen til startsperra er ny, dvs ikke programert før. Denne kan kun programeres 1 gang etter som jeg har forstått. Dette regner jeg med gjelder på din bil også, gjelder ihvertfall på min 2003 Passat. b) Pass på at frekvensen til fjernstyrt sentrallås er lik. c) Det selges en del nøkkel "hus" på ebay, dvs uten elektronikken inni. Se etter hva du kjøper, så du ikke får en overraskelse når du får pakken. Regner med at du bor for langt vekke, men jeg har kabel til å kode nye nøkler og skulle mer en gjerne hjulpet deg. http://shop.ebay.co.uk/vistaremotes_uk/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=25 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 15, 2010 Trodde det kun var Møller som kunne kode nøkler da det skal synces opp mot registeret på fabrikken og for å få ut startsperre koden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 15, 2010 Trodde det kun var Møller som kunne kode nøkler da det skal synces opp mot registeret på fabrikken og for å få ut startsperre koden? Finn Kristian da.... tror gjør en i kirka vet du. Ellers så må en vite. fra spør til revolver; Ikke noe problem å kode nøkkler selv om en har rette utstyret til dette. Kan jo kode ny nøkkel med vag com også HVIS en har "koden" en trenger. Kabel til å lese ut startsperre koden koster ca 1000,- og 1 ny nøkkel koster rundt en 500-lapp på ebay. Totalt ca 1500,- Så kan en jo velge det eller møller (ser Frode fikk pris på 2000,- jeg fikk oppgitt 2300,- inkl koding). Av og til er valget enkelt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 15, 2010 Ikke noe problem å kode nøkkler selv om en har rette utstyret til dette. Kan jo kode ny nøkkel med vag com også HVIS en har "koden" en trenger. Kabel til å lese ut startsperre koden koster ca 1000,- og 1 ny nøkkel koster rundt en 500-lapp på ebay. Totalt ca 1500,- Så kan en jo velge det eller møller (ser Frode fikk pris på 2000,- jeg fikk oppgitt 2300,- inkl koding). Av og til er valget enkelt. Takk for infoen, da vet vi det. Vet den lokale møllerforhandlere her tar 600,- for koding av ny nøkkel her nå på kampanje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 15, 2010 Det virker som om de lærde strides litt om dette, Walter. At Castrol TWS er gått ut, er vi enige om. Så de to alternativene er altså "Castrol Edge 10W-60" og "Castrol Edge Sport 10W-60". Jeg skulle i dag kjøpe inn et nytt parti med Castrol Edge, mens fyren bak disken lurte på hvorfor jeg ikke skulle ha Edge Sport. Jeg nevnte på at du hadde fått beskjed om at Edge Sport var en "dårligere" olje enn Edge til vårt bruk. Fyren bak kassa mente det var stikk motsatt. Der hadde de nettopp vært på kurs i regi av Castrol og med Bjørn Skogstad som kursholder og lært at Edge var best til sugemotorer, mens Edge Sport var best til turbomotorer. Min forvirring ble ikke noe mindre av dette, så jeg skal maile litt mer med Castrol Norge nå. Har allerede vært i kontakt med dem tidligere, og fikk bekreftet at Edge og Edge Sport var "to helt forskjellige oljer", uten at det var noe mer oppklarende enn dette. Skal sende ny mail og spørre nærmere nå, med disse nye opplysningene. Ettersom vi er forhandlere for Castrol så ringte jeg først til Castrol Norge, jeg ble så satt over til en teknikker i Castrol Sverige, som sa akkurat det jeg har skrevet tidligere. For å dobbeltsikkre det så ringte jeg til Castrol i England, uten å gå igjennom Castrol Norge, og fikk snakke med en teknikker der som igjen bekreftet det som jeg har skrevet tidligere! Det er forresten ganske herlig å prate en sånn teknikker som gir flatt f..n i bedrifts politikk, kostnader osv og bare forteller deg akkurat hva produktet er og ferdig med det: smil : Når dette er sagt så er den innfo'n som jeg fikk ca 1/2 år gammel nå, så det kan jo være at Castrol har gjort om på sakene igjen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 15, 2010 Ettersom vi er forhandlere for Castrol så ringte jeg først til Castrol Norge, jeg ble så satt over til en teknikker i Castrol Sverige, som sa akkurat det jeg har skrevet tidligere. For å dobbeltsikkre det så ringte jeg til Castrol i England, uten å gå igjennom Castrol Norge, og fikk snakke med en teknikker der som igjen bekreftet det som jeg har skrevet tidligere! Det er forresten ganske herlig å prate en sånn teknikker som gir flatt f..n i bedrifts politikk, kostnader osv og bare forteller deg akkurat hva produktet er og ferdig med det: smil : Når dette er sagt så er den innfo'n som jeg fikk ca 1/2 år gammel nå, så det kan jo være at Castrol har gjort om på sakene igjen;) Dette høres bra ut! Det er revnende likegyldig for meg hvilken som er best for oss, bare jeg får bekreftet hva som er rett! Blir spennende å høre hva Castrol svarer på mailen min - om de konkluderer likeledes. I så fall burde de oppjustere hva de kurser folk i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 17, 2010 Når dette er sagt så er den innfo'n som jeg fikk ca 1/2 år gammel nå, så det kan jo være at Castrol har gjort om på sakene igjen;) Neida, det viser seg at de ikke har det. Etter noen hjernedøde mailer frem og tilbake, hvor vedkommende jeg mailer med forsøkte den enkle varianten med å bare opplyse meg ting jeg selv kan lese meg til på oljekannene (Edge er spesielt utviklet for BMW sine M-biler, mens Edge Sport var bra for motorer med særlig høy belastning), måtte han bite i det sure eplet og faktisk bruke litt tid på å sjekke med teknikere i Castrol. Castrol-teknikeren opplyser at problemstillingen (sugemotor kontra turbomotor) som var blitt presentert på Castrol-kurset (!) ikke var relevant. Det var med andre ord feil-informasjon at den ene passet til turbomotor og den andre til sugemotor. Fikk avslutningsvis opplyst at Edge har en annen blanding av tilsetningsstoffer enn Edge Sport (ja, hva ellers?) og at det var oljepumpene i BMW-er som "gjør at den må ha en litt spesiell olje". Så da tror jeg vi sammenfatter informasjonen til å konkludere med at vi går for Edge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 17, 2010 Siden det er samlet flere eiere av RS4 b5 her i denne tråden, kan noen svare meg på om denne bilen har EDL? elektronisk differensial "bremsing". Og om ESP blir HELT koblet ut når man skrur den av? Bortsett fra EDL. (Om den har det da). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 17, 2010 Siden det er samlet flere eiere av RS4 b5 her i denne tråden, kan noen svare meg på om denne bilen har EDL? elektronisk differensial "bremsing". Og om ESP blir HELT koblet ut når man skrur den av? Bortsett fra EDL. (Om den har det da). Eier riktignok ikke RS4 selv, men har kjørt ganske mye RS4 oppgjennom så kan svare deg på det ene spørsmålet iallefall: ESP blir IKKE koblet helt ut nei, den lurer dessverrre i bakgrunnen selv om den er avslått. Dette er på ingen måte like mye som nyere VAG (A4 B8 og Golf VI bla, men den slår iallefall inn ved "panikkbrems" selv om den er avslått. Jeg oppfattet det ikke som noe stort problem på isbane eller banekjøring for min del iallefall, men er andre i klubben her som har mer erfaring på det område enn meg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Februar 17, 2010 da går vi vertfall edge og ikke edge sport og godt er det for har bytta olje to ganger og har kjørt på edge:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...