#1 Skrevet Mai 24, 2009 (endret) Har en syk golf 3 1992 1.8l som ifg. verksted vi hadde den inne på sa det var vann i sylinder nummer 2 når den var inne for å bytte sluttstykke på tenningen.. Det startet med at lys, vindusviskere og vifte slo seg sporadisk av og på og tilslutt måtte man holde på tenningsnøkklen for å i det heletatt ha noen av delene. Å få start på bilen ble også nesten umulig så deler ble bestilt fra HoVwDiAudi.dk og bilen levert verksted. Når vi fikk tilbake bilen ble vi fortalt at delene vi hadde levert dem med bilen hadde de klart å ødelegge så de måtte bestille nytt fra møller, dette måtte vi selvfølgelig betale for også Uansett, fikk bilen tilbake og den startet med en gang og nøkklen var tight og fin igjen, så jeg tok en kjøretur for å sjekke at alt var iorden. Cirka 5 minutter senere og drøyt 3 km unna startet motoren å bli veldig tam og jeg hørte noen reléer bak dashen klikke som bare faen sammenhengende og bilen døde helt ut og jeg fikk svingt inn til siden av veien.. Etter dette var det ingen gnist what so ever, den gikk kun på starteren men ingen antydning til detonasjon så falken ble ringt samt verkstedet med en mindre hyggelig undertone. Dette var ca 15:00 på en fredag og falken brukte god tid på å dukke opp men jeg fikk fraktet bilen tilbake og de styra og ordna mens jeg så på og man så godt at de aller helst ville komme seg hjem. Det endte med at sjefen der skrudde ut pluggene og nesten uten å ha sett etter sa "ja, men her er det jo fult av vann" og pekte da på cylinder nr 2. Noe ikke jeg kunne se selvom han lyste ned med lommelykt. Tilnå var flere av de som jobbet der kommet ut og jeg sa da at greit nok om det er vann der, men motoren burde vel i det minste gitt indikasjon på antenning på de 3 resterende cylinderne, for den snurra fint rundt på starteren så noen hydrolock var det ikke, og selv gnist på pluggene var det ikke noe jeg så de testet. Men med 3-4 mekanikere rundt meg var jeg ikke så høy i hatten der og da, så jeg følte meg mer eller mindre pressa til å akseptere det som forklaringa. Phew dette ble langt men, det jeg lurer på er om noen kan se på disse bildene å se noen indikasjon på lekk pakkning, for jeg kunne ikke se noe ( var tørt når jeg skrudde av også), for lekk eller ikke jeg betalte dem nettopp for å fikse tenninga og den er ikke iorden. Afaik så blir det helt rent på både cylinder og stempel om man har vannlekk! Bilder: Evnt sjekke alle bildene her: http://vagner.jeje.je/bilder/album554 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 24, 2009 Kakk noen på det verkstedet i hodet, for der har det ikke vært mye vann. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 5, 2009 Da har jeg handlet inn litt deler, men kunne trengt litt hjelp ang. strekkboltene. Rekkefølge på stramming er grei. Også har jeg fått med meg det at all veske/smuss i hulla må bort. Men eksakt fremgangsmåte på forstramming og 90 graders etterstramming etc er jeg usikker på. Samt smøring / oljing av bolter, hva slags olje? Kunne noen skrevet en detaljert forklaring på dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 5, 2009 Ordnet seg, stod mer info på baksiden av papiret hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...