Hejlp med Golf 3 tenningsfeil.

Anbefalte innlegg

Jeg har en Golf 3 1,6 95mod med motorkode AEA som fusker som en motherf...er.

Den lugger ved lavturtall og pådrag opp til 3000 omdreinger, over 3000 går motoren som ei klokke bortsett fra at den ikke har motorkraft til å trekke i bakker i fra 3. gir og oppover...

Jeg begynte å sjekka plugger og d var olje på en så jeg regnet med at toppakninga var gått så jeg har bytta den. Og når jeg først åpnet toppen så fikk jeg slipt ventiler og byttet tettinger og alt som har med det å gjøre... Etter dette så var problemene de samme bare at det ikke er oljen på noen av pluggene lengere men igjengjeld så har jeg fått en grusom bankelyd fra motorblokka, Så etter dette så fikk jeg høre at det kunne være noen følere som foresaker tennigns problemet så har renset alt av kontakter og slikt utn hell... Verkstede jeg var innom har 2 golfer stående i kø med samme symtomer men dem har ikke time til meg før i august:(

Jeg har bytta rotor og fordelerlokk, mange tror at det kan være lamdasonde men det tror ikke jeg siden det ikke har vært tilfelle tidligere på lignende problem på forumet og jeg har byttet den for ikke så alt for lenge siden.

Jeg har gått gjennom forumet i hele dag nå og funnet ut at d er mange som har hadd lignende problemer men i hovedsak er det biler med turboer og ingen som har kommet frem til noe konkret om hva problemet kan være borsett fra innsuget og bensinpumpe. Jeg har kjøpt en ny gummiforing som gass spjellet står på får den ser meget dårlig ut men får ikke byttet den før på onsdag så lurte på om noen har peiling og uheldige erfaringer om hva problemet kan være?

PÅ FORHÅND TAKK:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk samme problem på min 94' Audi 80 i helgen. Dro ned til den lokale Audi-mekanikeren, og der tok vi diagnose og gikk over generelt alt i motorrommet. Min hadde en gåen pluggledning og "Idle Switch" var gåen, mao "tomgangsbryteren". Denne reagerte bare på full gass, noe som gjorde at bilen fusket på jevn gass, men ved pådrag, og jevn gass over 3000, så gikk den som ei klokke. Mener å huske at på min så het den bryteren F60, men vet ikke om det er samme på VW. Men få noen til å ta diagnose på den, kanskje du blir klokere.:)

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker tenkte å få den inn på verkstedet på neste tirsdag..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.