#1 Skrevet Mai 25, 2009 Sliter med fuktighet i frontlykter etter jeg har vasket bilen eller når det regner mye.. Forslag til hva jeg kan gjøre med det? hjelper det å borre hull bak lykten på dekslet kanskje eller vil det gjøre ting værre? S4 C4 92mod Nye hella lykter med ettermontert xenonlys 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 25, 2009 Du kan også prøve med sånne anti fukt poser som du finner i esker med elektronisk utstyr osv. Ta en å fest den på baksiden av lokket inn mot lykten...kan ta det verste. Eller slå på alle lys etter vask, kan være med til å få varmet vekk duggen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 25, 2009 Men har xenon på både nærlys og fjærnlys, så blir ikke så mye varme av det. kun tåkelyset som varmer med halogenpæren.. men kan sikkert prøve en slik fuktpose.. andre som har forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 26, 2009 Hjelp for å få fukten ut eller forebygge? Du bør kanskje ta en runde med silikon rundt hele veien, og tette alle kabelføringer til de xenonlysene 100%. Om du sliter med å få fukten ut, skru ut lykten, legg den på gresset en solfull sommerdag med god bris, så forsvinner det på no time. Eventuelt kan du prøve metoden med å bake lykten i ovnen.. sjekk på google. Men det virker skummelt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 26, 2009 Hadde samme problem i sprederne på min A3 8P, etter at jeg monterte xenon i de. Borr et hull på bakdekselet slik at lykta får lufting. Det hjalp hos meg iallefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 26, 2009 Men det løser jo kanskje ikke problemet ditt helt. Er det ikke tett så kommer det dogg. Det kan jo evt korrodere ledninger og kontakter inni der.. det beste er jo å få det tett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 26, 2009 Er en ett år gammel lykt (venstre) og en 4 måneder gammel lykt (høyre). Her er bilder av dem: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 26, 2009 ved å borre hull kommer det vel støv inn som legger seg på reflektoren og gjør denne dårlig med tiden?! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 26, 2009 jeg ville demonter lykta, tatt av glassene foran og brukt noe silikon med LAV styrke på pakningen så denne hadde blitt tett og fortsatt kunne tas av senere, og tatt litt av den samme silikonen og tettet gjennomføringen der kablene til xenon kommer.. da blir det tett.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...