#1 Skrevet Mai 25, 2009 Har ein S3 med lavt oljetrykk, trykket blir dårligere å dårligere desto heitare olja blir. Er ikkje u-lyder eller klakke lyder av bilen. Har bytt oljepumpe og sil, olje og filter, sjekka overtrykksventil atmed peilepinnen. Er ikkje olje i kjølevatn og eksos er normal. Motorkode: APY Noken som har vert borti dårlig oljetrykk på s3? Evt har tips til kva eg kan sjekke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 25, 2009 Har ein S3 med lavt oljetrykk, trykket blir dårligere å dårligere desto heitare olja blir. Er ikkje u-lyder eller klakke lyder av bilen. Har bytt oljepumpe og sil, olje og filter, sjekka overtrykksventil atmed peilepinnen. Er ikkje olje i kjølevatn og eksos er normal. Motorkode: APY Noken som har vert borti dårlig oljetrykk på s3? Evt har tips til kva eg kan sjekke? Hjelper hvis du sier hva oljetrykket er på de forskjellige turtall. Det er normalt at oljetrykket synker når oljetemperaturen stiger. En tommelfingerregel for oljetrykk; du trenger minimum 10psi (0,7bar) pr 1000 RPM....en veldig enkel regel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 26, 2009 Bilen skal ha 3,5- 4-5bar oljetrykk ved 3500 omdr/min Og 1,3 på tomgang, begge deler med oljetemp på 80grader. Eg har 0.3 ved tomgang og 1,3 bar ved 3000 omdr/min, dette etter at bilen har gått 10-15min. Men heilt i starten når bilen er kald så eg trykket bra, men synker fort ettersom olja blir heit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 26, 2009 Har vert borti noen 1.8T som kokser eller tetter seg i veivhusventilasjonen. Oftest ved bruk av Shell helix olje. Bare et tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 26, 2009 Har du kontrollert at måleren din viser riktig, når motoren er varm. Hvis du har så lavt oljetrykk, da burde varsellampen for oljetrykk lyse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 27, 2009 Ja varsel lampa lyser så klart. Oljetrykksmålaren er heilt i orden, testa på andre bilar. Noken fleire idear? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 27, 2009 Hvis du har testet giver(e) og måleinstrument, da har jeg dessverre ikke flere ideer, siden jeg ikke kjenner denne type motor i detalj. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 1, 2009 Får sjekke diverse lager i morgen. Er det foresten noken som veit om det blir laga høgtrykks oljepumpe til s3, og kor ein kan få kjøpt det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 2, 2009 Var veivlagera og 1 rådelager som var skuld i det dårlige oljetrykket. Noken som veit kor mykje det koster å sende veiva til sliping + nye lager? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 18, 2009 Hør med NBS eller hos Cylmo Cylinderservice. Mener de selger lager og bearbeider motordeler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...