#1 Skrevet Mai 25, 2009 Jeg vurderer å skifte olje på motoren på Transporteren min. Lurer på hvilken type jeg bør bruke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 25, 2009 Her blir det vel like mange meninger som det finnes brukere på forumet. Bruk gjerne helsyntetisk, 5/30. Av et velkjent merke. Castrol/shell/mobil1 etc Skift oftere enn 30000km om du har longlife service på denne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 25, 2009 (endret) Helsyntetisk som Hans sier. Gjerne 5W/40 evt 5W/50, avh av kjøremønster, belastning og utetemperatur. Merket har mindre å si så lenge du skifter hver 5-7.000 km. Bedre med Biltema, Felleskjøpet eller annen "ukjent" olje og skifte hver 7K enn å kjøre Mobil 1 og skifte på 15K. Longlife bruker jeg ikke, det gir bare gode muligheter for avfallsstoffer til å samles opp inne i motoren. Forøvrig er temaet diskuterttidligere. Omtrent midt i første post (under "andre interessante tråder") ligger en link til diskusjon av olje og rens av motor. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=112562&highlight=2%2C5+tdi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 26, 2009 Tusen takk for info. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...