tikking/rasling ved tomgang 1.8T

Anbefalte innlegg

Har i den siste tida hatt en ganske kraftig og stygg tikke/rasle lyd fra bakkant av motoren. Høres omtrent bare ved tomgang, og blir borte etter å ha kjørt litt og fått opp temp.

Lyden kom ganske plutselig, la merke til den første gang rett etter reg.reim skifte.

Filma et enkelt klipp med mob nettopp, så hadde vært fint om noen hadde klart å tolke noe ut av det.

Er en 00 mod a4 (AWT)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har dere dobbelt sjekka om regreima står rett?'

sjekka om det er olje på motorn?

eller sist men minst fortrekt regner jeg med, har dere turna motor og stuka ventiler når det ble skiftet regreim?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har dere dobbelt sjekka om regreima står rett?'

sjekka om det er olje på motorn?

eller sist men minst fortrekt regner jeg med, har dere turna motor og stuka ventiler når det ble skiftet regreim?

Reima ble skifta på verksted, som jeg har veldig bra erfaring med, som jeg alltid bruker når det er ting jeg ikke vil/klarer å gjøre selv, så regner meg at jobben er gjort ordentlig.

Skifta olje og filter for kort tid siden, men ingen forandring.

Bilen er chippa, ellers er den standard.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel kjede og kjedestrammern til kammene, lett og bytte egentlig.. koster vel litt under 2k for strammern og kanskje 500 for kjede.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel kjede og kjedestrammern til kammene, lett og bytte egentlig.. koster vel litt under 2k for strammern og kanskje 500 for kjede.

Ok, takk. Hvis det er dette det er snakk om, er det da no problem å kjøre sånn en liten stund, eller er det fare for at jeg ødelegger noe mere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjørte et år før jeg bytta, går sikkert bra en stund, men ikke skyld på meg om det ryker for da blir det dyrt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.