#1 Skrevet Mai 25, 2009 Hei! Noen som kan hjelpe meg? Original alarmen på Bora`n til kjæresten har begynnt å plutselig gå av av seg selv i det siste..Det spiller ingen rolle hvor lenge bilen har vært låst eller slikt, den bare går av uten noe forvarsel eller at noen er bort i dører eller slikt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 25, 2009 Tipper litt på defekte microbrytere i låsekassene på dørene foran. Søk på forumet så finner du masse om dette. Er ganske enkelt å se om de er ok, bare sjekk om kupelyset virker som det skal når du åpner begge dørene foran. Er typisk feil på biler basert på golf 4. Har byttet begge på min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 8, 2009 Fikk du noe svar på dette? Jeg hadde nylig samme problem på min 1998 Passat 1.8T og har funnet ut at første instans er rett og slett å sjekke CCM (convenience control module) som ligger under teppet foran førerstolen (ihvertfall på Passat, det går gjerne igjen på alle tror jeg). Ligger i en plastikkboks som er relativt enkel å dra ut. Min hadde irret noe helt forferdelig og en solid runde med elektro rens og litt CRC 6-66 (maritim fuktdrivende spray) så var problemene vekk. Det er også lurt å sjekke alle kabler for brudd, rust og/eller irr. Har kommet over eksempler hvor flere fabrikkskjøter rett og slett er rustet tvert av. Dette scenarioet gjelder spesiellt om du har hatt lekkasje inn i kupéen, noe jeg hadde som følge av delvis tette dreneringshull i førerdøra og et parr hull i alu-platen som sitter bak dørtrekket. Det kan jo også være at det har dannet seg kondens, noe jeg antar er nok til å oksidere kontakter og skjøter. For meg er løsningen midlertidig. Det skal tas opp igjen og gjøres mer eller mindre vanntett. Ledningsnett og elektronikk får rimelig mye juling nedi der. Håper dette hjalp litt, og om ikke er det sikkert nyttig for en eller annen uheldig sjel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 8, 2009 Golf IV og Bora har ikke styrenheten for komfortsystem i gulvet slik som Passat 3B. På Golf/bora ligger den under ratt/dashbord. Ett tips er å få noen med vagcom til å lese ut feillager og måleblokker. Det skal være en måleblokk som forteller deg de siste 4 alarmkilder. Om du har den samme kilden i denne måleblokka så er det relativt sikkert hva som forårsaker alarmen. Kan desverre ikke huske i farten hvilke måleblokk som gir deg alarmkildene.Du finner det sikkert med å søke på nettet. Ett tips kan være bryteren i baklukelåsen. Det sitter en mikrobryter i låseklaffen bak. Den har en tendens til å irre i stikkeren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 23, 2009 har akkurat samme problemet på min passat 3b 98 modell, skal sjekke irring osv på CCM i løpet av dagen. Noe så jævelig irriterende når alarmen går av seg selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...