Ettermontering av tåkelys Golf V, hvordan?

Anbefalte innlegg

Noen her som har gjort det, evt. sett noen som har gjort det?

Har alle delene, Lykter, gitter, bryter osv. Men leter etter en "OEM" way og koble dette på..

Anyone?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skall gjøre samme på min nå , trudde alt var dratt ut klart før montering, men da trenger du tydligen ny lys styrenhet som møller sier .. Suger noe heftig det såfall..

Spent og høre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skall gjøre samme på min nå , trudde alt var dratt ut klart før montering, men da trenger du tydligen ny lys styrenhet som møller sier .. Suger noe heftig det såfall..

Spent og høre

Stemte det, var det jeg var i tvil om.. Ble ny styreenhet (3800kr), så kobler du deg bare inn på hus A (plass 4) og hus D (plass 2) deretter kode om, og lyse så mye du vil..

Fant ikke noe orginalt ledningsnett, så halvparten måtte lages fram til styreenhet..

Men lys ble det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må man ha denne styrings enheten??

eg har ledningsnett fra kufatec. og der fulgte det med litt ledninger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nokon som har nr på styringsenheten??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for infosider lars:):)

men eg sliter litt. slik eg forstår det så er Control Module Part Number: 3C0 937 049 D ikkje egna for tåkelys.

men kor kan eg finne ut dette i vag-com??

eg har leita litt men finner det ikkje eller noko av desse nr.

1K0 937 049 =? Byte (????)

1K0 937 049 A =? Byte (????)

1K0 937 049 B =? Byte (????)

1K0 937 049 C = 21 Byte (????)

1K0 937 049 F =? Byte (????)

1K0 937 049 G = 17 Byte (Highline)

1K0 937 049 H =? Byte (????)

1K0 937 049 J = 17 Byte (Highline)

1K0 937 049 K = 17 Byte (Midline)

1K0 937 049 L = 17 Byte (Highline)

1K0 937 049 M = 21 Byte (Midline)

1K0 937 049 N = 21 Byte (Highline)

1K0 907 049 S = 17 Byte (Midline)

1K0 907 049 T = 17 Byte (Highline)

1K0 937 049 AA =? Byte (Midline)

3C0 937 049 =? Byte (????)

3C0 937 049 A =? Byte (????)

3C0 937 049 B = 21 Byte (Midline)

3C0 937 049 C = 21 Byte (Highline)

3C0 937 049 D = 21 Byte (Midline)

3C0 937 049 E = 21 Byte (Highline)

3C0 937 049 F = 21 Byte (Midline)

3C0 937 049 G =? Byte (Highline)

3C0 937 049 H = 23 Byte (????)

3C0 937 049 J = 23 Byte (Highline)

3C0 937 049 K =? Byte (????)

3C0 937 049 L =? Byte (Highline)

3C0 937 049 S =? Byte (Highline)

3C0 937 049 T =? Byte (????)

3C0 937 049 AA =? Byte (????)

3C0 937 049 AB =? Byte (????)

3C0 937 049 AC =?? Byte (Highline)

Midline støtter ikke Fogs og / eller Xenon og noen andre gimmicker.

hentet fra denne sida http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2389272&page=1 med oversetting av google til norsk;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det mulig å bruke ein orginalbryter med tåkelys funksjoner forran og bak og få signaler fra denne og koble til eit vanlig rele?utan å kjøpe nye kontrolenhet??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du går inn på adresse 9 (centr. electrics) og ser hvilket delenr som står der :)

Må ha highline modul ja ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

meiner det var denne eg har 1K0 907 049 S = 17 Byte (Midline)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det mulig å bruke ein orginalbryter med tåkelys funksjoner forran og bak og få signaler fra denne og koble til eit vanlig rele?utan å kjøpe nye kontrolenhet??

Ja, det er mulig..;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er mulig..;)

meir info takk:):) hadde vert litt greit å bruke dei delane eg har no( dvs ny hovedbryter med tåkelys forran og bak, tåkelys + ledningsnett) mangler sjølvsagt rett modul.

kor skal eg finne tilkoblingspunkta??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

meir info takk:):) hadde vert litt greit å bruke dei delane eg har no( dvs ny hovedbryter med tåkelys forran og bak, tåkelys + ledningsnett) mangler sjølvsagt rett modul.

kor skal eg finne tilkoblingspunkta??

Du kan jo f.eks koble det på 2 måter.. Enten den "riktige" og dyre, eller enkle og billige..

1. Ny Comfort-styrenhet, Ny Tåkelysbryter, OEM ledningsnett for tåkelys, lamper og div.. Da henter du styrestrøm til lysa fra Can-bus (Styrenheten) er ledige plasser der til hvert tåkelys (V/H), Jord tar du fra Jordingspunkt under batteriet. I Tillegg må du legge opp den ledningene som mangler fra lysbryter til Styrenheten. Pluss koding av ny styrenhet tilslutt..

2. Styrestrøm fra ledig plass på ny Lysbryter til Vanlig Rele, og koble det på vanlig måte funker også, og er veldig lettvindt, men kanskje litt "jalla";) Men funker helt fint.. Er visst den mest vanlige måten og ettermontere Tåkelys på hos Forhandlere, når nye Comfort-Styrenheten koster 3-4000kr;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

meiner det var denne eg har 1K0 907 049 S = 17 Byte (Midline)

Du sjekker om du kan kode til tåkelys ved å gå inn i "long byte" kodingen og hvis det står "fog lights" der så takler elektronikken din dette.

Hvis ikke bytter du den (jeg har funnet en sånn styringsenhet til 55€ på tysk eBay, så dyrt trenger det ikke å bli. Du kan selvfølgelig betale overpris hos Møller for den også, det er en mulighet : smil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du sjekker om du kan kode til tåkelys ved å gå inn i "long byte" kodingen og hvis det står "fog lights" der så takler elektronikken din dette.

Hvis ikke bytter du den (jeg har funnet en sånn styringsenhet til 55€ på tysk eBay, så dyrt trenger det ikke å bli. Du kan selvfølgelig betale overpris hos Møller for den også, det er en mulighet : smil :)

da skal eg prøve dette. meiner det står fog lights som ikkje er haka av i vag-com.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemte det, var det jeg var i tvil om.. Ble ny styreenhet (3800kr), så kobler du deg bare inn på hus A (plass 4) og hus D (plass 2) deretter kode om, og lyse så mye du vil..

Fant ikke noe orginalt ledningsnett, så halvparten måtte lages fram til styreenhet..

Men lys ble det:)

holder på å instalere no, men kor er hus A og hus D??

eg har og ein ekstra kvit ledning som skal til 10-pinners kontakten på lysbryter PIN 5

til ledningsnett ECU 16-pinners kontakt E PIN 6. kor er detta??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har eg montert opp heile greia. men får det ikkje til å virka.

eg har "haka" av på "fog lights". koden endra seg, men når eg går inn igjen på kodinga så har det endra seg tilbake.:(:(:(

og når eg kjøre test får eg opp feilkoder på tåkelys og 01064 - Terminal 58d; Interior Dimming

012 - Electrical Fault in Circuit

og lyset i hovedbrytaren slår seg av og på. vrir man den i ein posisjon så kommer det på og forsvinner etter 2 sek.

når eg setter brytaren i parklys og setter på tåkelys forran så kommer hovedlysa på og tåkebaklyset lyser ikkje.

i tillegg når eg tok "output test" så fekk eg opp til å testa takelys, men dei funka ikkje. tok ein ny test og da var funksjonen borte:(:(

eg må vel bytte mondul vel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er ein modul med nr 1K0 937 049 T på vei til meg. denne skal da ha tåkelys funksjon i følge lista eg la ut.

men korleis skal man instalere denne?? er det bare til å koble vekk den gamle og inn med den nye og putte rele'ane på plass??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du bør jo selvfølgelig lagre noen screenshots av kodingen av den gamle :)

og den må du gjennomgå og lagre på den nye ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki. så man bare skriver den den gamle langkodingen på mange tall og instalere den nye modulen og skriver inn den gamle koden på den?? og bare sette i dei relana som stod i den gamle??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.