#1 Skrevet Mai 26, 2009 Halla Bilen det gjelder: Audi A6 2000 mod. Ble for en stund siden påkjør av en buss. Ble ikke rare skaden heldigvis (?) kun en liten bulk i fremre del av venstre framskjerm (ca. 20cmx5cm) og litt oppskrapet på leppa, samt litt riper her og der på skjermen. På taksten i dag fikk jeg beskjed om at de ville lakkere halve skjermen, og lakkere plast-leppa. Det er to ting jeg betviler at blir pent her. For det første, å lakkere kun halve skjermen, det MÅ da bli en fargeforskjell? For det andre, rundt hele bilen så er det plast på nedre del. Dvs. grått plastskjørt, grå plastleppe og grå plastskjørt bak. Dette ville de lakkere i samme farge, for de må jo pusse ned fangeren der den er skadet.. Altså, de ville lakkere denne grå.. Dette går jo bare ikke an å få til å matche resten av plast-detaljene som er rundt bilen?? Heldigvis skal jeg flytte, og de hadde ikke time til bilen min før jeg flytter, så må ta ny takst i Oslo når jeg flytter dit (dette var i Trondheim på Møller). Så håper de har ett annet syn på saken. Det jeg vil er at de bytter leppa og lakkerer hele framskjermen, er det for mye forlangt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 26, 2009 At de lakkere halve er vel normalt, jeg har selv en takst på en halv støtfanger etter at bilen min ble truffet av en annen bil av forrige eier. Men det bør jo være et krav at det ikke skal være synlig etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 26, 2009 Så lenge de kan garantere at det blir usynlig i ettertid, så er det ett fett for meg Men slik som han fremstilte det så sa han at "jada, det blir nesten usynlig det".. Og det blir for dumt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 26, 2009 Det trenger ikke å bli fargeforskjell ved å lakke en halv ting, de skygger ut og da blir det som regel bra. Men en så stor bulk trodde jeg de bytta skjermen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 26, 2009 De hos forsikringa mi sa at siden jeg må ta ny takst i Oslo, så regner de med at de blir å bytte skjermen der. De har lettere for å bytte ting i Oslo enn i Trondheim.. Litt mere express der nede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 26, 2009 Lite tips når du kommer til Oslo. Markveien karosseri i Ensjøveien 11. En av gutta der har stor interesse for Vw Audi og har blant annet lakket og stylet opp en heftig a6 og en passat. Jobber i nærheten og har aldri et dårlig resultat derfra samtidig som jeg har hørt veldig mye positivt. Jeg kommer til å sende audien dit om det skjer den noe. (Tror de er godkjent av alle forsikringsselskap også) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 26, 2009 Flott flott, takk Men går det å ta takseringen og alt der da? Regner med når man tar en takst på f.eks Møller, så takseres skaden på hvor mye de skal ha for å utbedre? Er det slikt bør man jo finne det dyreste av det dyreste verkstedet for å ta takst Fredrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 27, 2009 Bare lever bilen så fikser de takst og reprasjoner også henter du den når den er klar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 27, 2009 Høres jo meget bra ut da! Da tar jeg kontakt med dem så snart jeg kommer ned.. Håper de skjønner at jeg ikke vil ha lakkert framleppa i allefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 27, 2009 Fikk lakkert opp bakskjermen på Superben min, der sprøyta de ikke hele skjermen, kul umulig og se etterpå at det var skille. Dette var i Klæbu hos Rettlakk, bra og billig =) Men på en forskjerm er det vel lite å spare på å bare ta halve når sjangsen for at det ikke blir bra er stor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 27, 2009 Tror og det er mulig å få det bra, men fyren ville liksom ikke garantere det.. Hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 27, 2009 att det vill bli litt forskjell etter ein lakkering villldet altid bli, det han sikkert meinte var att det vart "glans"forskjell mellom skjerm og dør, som kan oppfattest som fargeforskjell, eg er 99% sikker på att han meiner å legge farge på halve skjermen og klarlakk på heile, dette for å ungå fargeforskjell. på 00mod er vell spoileren fast i fanger, derfor velger dei vell å lakkere den i stadenfor å skifte heile fangeren, og fargeforskjell burde ikkje vere noko problem da det er fargekoder for plasten og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 27, 2009 Tror og de skulle legge klarlakk på hele skjermen ja.. Men den spoileren sitter ikke fast nei. Ser det ligger fangere til min bil til salg histen og pisten, og de er ofte uten den spoileren. Men altså, lakkert plast vil jo aldri se helt dønn lik ut som ulakkert plast? Jeg kunne få lakkert den i bilens farge om jeg ville, noe som er pent om jeg tar meg råd til å lakkere resten rundt.. Så det er til vurdering.. Noen som forresten har lyst å anslå ca. hva denne skaden ville blitt taksert til hos Møller? Han på Møller kunne ikke si det pga. no regler.. Hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 27, 2009 Tror og de skulle legge klarlakk på hele skjermen ja.. Men den spoileren sitter ikke fast nei. Ser det ligger fangere til min bil til salg histen og pisten, og de er ofte uten den spoileren. Men altså, lakkert plast vil jo aldri se helt dønn lik ut som ulakkert plast? Jeg kunne få lakkert den i bilens farge om jeg ville, noe som er pent om jeg tar meg råd til å lakkere resten rundt.. Så det er til vurdering.. Noen som forresten har lyst å anslå ca. hva denne skaden ville blitt taksert til hos Møller? Han på Møller kunne ikke si det pga. no regler.. Hehe Det hørtes meget snodig ut! Du kan jo velge å ta pengene i stedet for å reparere bilen. Eventuelt ta pengene å reparere den på ett annet verksted, hvis du måtte ønske det! Han karen du har vært i kontakt med på møller trondheim høres ut som en vri-om-peis, spør du meg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 27, 2009 Han karen du har vært i kontakt med på møller trondheim høres ut som en vri-om-peis, spør du meg! Stemmer bra det! Korrekt uttrykk! Men anyways, hvor bør jeg ta taksten for å få høyest mulig takst? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 27, 2009 Lite tips når du kommer til Oslo. Markveien karosseri i Ensjøveien 11. En av gutta der har stor interesse for Vw Audi og har blant annet lakket og stylet opp en heftig a6 og en passat. Jobber i nærheten og har aldri et dårlig resultat derfra samtidig som jeg har hørt veldig mye positivt. Jeg kommer til å sende audien dit om det skjer den noe. (Tror de er godkjent av alle forsikringsselskap også) Da har jeg sendt mail til disse. Takk for tipset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 13, 2009 Regner med det var bilen din jeg så på utsiden av markveien karosseri med bilkabel.com på siden. Fornøyd?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 13, 2009 Regner med det var bilen din jeg så på utsiden av markveien karosseri med bilkabel.com på siden. Fornøyd?? Stemmer bra det ja! Er helt fantastisk fornøyd. Som du kan lese lengre opp i tråden, så ville Møller kun utbedre akkurat det som var skadet, og kun lakkere halvveis. MK bytta skjermen med en ny, pussa ned HELE leppa, og lakkerte den opp.. Er helt utrolig godt fornøyd, så er ingen tvil om at jeg går tilbake dit en dag! Eneste minuset var jo at de har tatt av VACN skiltplata mi, og satt på en stygg Markaveien Karosseri isteden.. Heh. Så må nesten få meg en ny slik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 14, 2009 Det heter at man skal lakkere halve karosseri plata nettopp for å unngå fargeforskjell. Da dette lettest vises mellom to forskjellige plater. Ved å bruke "fade" effekt blir det vanskeligere å oppdage osv. Godt du har blitt fornøyd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 19, 2009 Litt sent svar men.. Ja har også hørt dette, men i mitt tilfelle ble det i allefall 100% match, og helt ny skjerm. Var noe sinkslipp inni skjermen, så den ville begynt å ruste om ikke hele skjermen hadde blitt byttet. Møller skulle ha ekstra for å bytte skjermen eller utbedre sinkslippen. Dette gjorde Markveien gratis. Kun lovord å si! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 19, 2009 Hvordan er egenltig Markveien på pris i forhold til andre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 22, 2009 Har hørt at de er bra på pris.. Men jeg aner ikke hva min skade kom på, da alt gikk på buss-selskapets forsikring. Fredrik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 22, 2009 Har hørt at de er bra på pris.. Men jeg aner ikke hva min skade kom på, da alt gikk på buss-selskapets forsikring. Fredrik Noen andre som har erfaring med Markveien? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 25, 2009 De hadde gjort en glipp da de hadde tatt av fangern min, og glemt å sette på en slange til spylerveska. Stakk innom på mandag, kjørte rett inn på verkstedet, og en mekaniker tok jobben med det samme. Fyllte på spyleveske og sa adjø Slik skal det være! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...