#1 Skrevet Mai 26, 2009 Irritasjon på gang her... Sliter med at varsellyset for bremsene går på, tilsynelatende helt tilfeldig. Kan kjøre i flere uker uten noe problem, men plutselig kommer lampa på og det piper (kan også skje under kjøring, uten at jeg er borti bremsepedalen). Det kan være sånn en dag eller to før det forsvinner like plutselig. Ofte forsvinner det bare ved å skru av/på tenninga også. Noen som vet hva det kan komme av? Lurte på om det kunne være dårlig kontakt i ABS-sensoren på framhjulet, men trigger det ABS-lampa eller den vanlige bremselampa? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 26, 2009 Har du sjekket med vag-com? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 26, 2009 Har ikke vag-com, dessverre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 26, 2009 Er det varssellys for bremseklosser du mener? Det er isåfall standard feil og brudd på ledninger mellom klosser og bil. Eventuelt dårlig kontakt bak på speedometeret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 26, 2009 I tilfelle det er som Andrè sier, at det er gult lys for bremseklosser, kan møller kode vekk varslingen for deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 26, 2009 I tilfelle det er som Andrè sier, at det er gult lys for bremseklosser, kan møller kode vekk varslingen for deg. Eller du kan laske vekk hele kretsen... Husker ikke nøyaktig hvilken plugg det er, men en plugg skal bare trekkes ut, og så laske mellom de to punktene. Voila! Håper noen andre kan fortelle hvilken plugg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 27, 2009 Det er ikke lampen for bremseklossene, men den med utropstegnet: Nå har alt vært OK de siste dagene, så det er ikke så lett å feilsøke heller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 27, 2009 Usikker på ABS-lampa... Men andre ting kan være nivåsesorene i bremseveske og hydraulikkbeholderene. Om de går til jord av en grunn, reagerer autocheck'en... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 28, 2009 Skal sjekke disse, takk for tips! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 15, 2011 Låner denne tråden litt da jeg har et lignende problem i min 100.. Den røde varsellampa (som jeg trodde var bare for bremseklosser..?) har kommet og gått de siste månedene, men nå blinker den konstant. Har nye klosser forran så de er i allefall ikke utslitt.. Bremsevæske er det nok av.. Er det mulig å laske bort denne varslingen..? Ser for meg at det er ledningsbrudd et sted ut til en av bremseklossene, men har ikke begynt å feilsøke videre.. Prøvde å laske i pluggene til klossene på begge sider forran uten særlig mye hell. Vet ikke om det er en gitt motstand bilen forventer her, eller om det er jord-signal den forventer..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 15, 2011 Gul lampe er for bremseklosser, rød er nivå på servo og bremsevæske samt trykket til akkumulatoren på bremsene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 15, 2011 I nyere A6 (C5), så er dette en feil i ABS modul. Sendte min til USA og fikk den loddet opp igjen til ny tilstand:-) http://www.modulemaster.com/en/services/abs.php 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 15, 2011 Gul lampe er for bremseklosser, rød er nivå på servo og bremsevæske samt trykket til akkumulatoren på bremsene. Jeg har ingen gul lampe utover den som det står ABS på..?? Får ta en runde i motorrommet i dag og se om jeg finner noe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 15, 2011 Det var slitasjevarsleren på min bil som var trøblete ja, brudd i ledningen. Jeg fulgte kabelen inn i motorrommet, kappet den der og surret de 2 lederene sammen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 15, 2011 Det var slitasjevarsleren på min bil som var trøblete ja, brudd i ledningen. Jeg fulgte kabelen inn i motorrommet, kappet den der og surret de 2 lederene sammen Har vært ute jeg også nå, og der var det akkurat det samme. Brudd i føleren på høyre side forran. En liten tjuvkobling og alt ble i skjønneste orden igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 17, 2011 Jeg har også samme problem i min S4 (C4). I tillegg til at lampen lyser hender det at bremsepedalen er tung å trykke inn og vibrerer. Dette skjer helt plutselig og kan forsvinne like fort som det skjer. Noen som har erfaring med dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 17, 2011 Jeg har også samme problem i min S4 (C4). I tillegg til at lampen lyser hender det at bremsepedalen er tung å trykke inn og vibrerer. Dette skjer helt plutselig og kan forsvinne like fort som det skjer. Noen som har erfaring med dette? Er luft i systemet for har hatt samme problem. Det jeg fikk til å virke var å pumpe pedal litt hard og holde den inne. så mens du holder den inne starter du bilen. hold pedal inne i 15 sec til før du slipper den. La bilen stå å gå i 30 sec og test så om pedal er grei. samme problem enda så gjentar du prosessen. gjorde dette 2-3 ganger og den ble helt fin hos meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 18, 2011 Er luft i systemet for har hatt samme problem.Det jeg fikk til å virke var å pumpe pedal litt hard og holde den inne. så mens du holder den inne starter du bilen. hold pedal inne i 15 sec til før du slipper den. La bilen stå å gå i 30 sec og test så om pedal er grei. samme problem enda så gjentar du prosessen. gjorde dette 2-3 ganger og den ble helt fin hos meg Takk for tipset! Jeg skal prøve dette i ettermiddag Men jeg skal lufte bremsene snart pga. utskifting av en slange, kan ikke dette også løse problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...