Anbefalte innlegg

Har en '87 Audi 100 sedan

På EU-kontroll er det blitt påvist noen feiler, noen av disse trenger jeg litt tips til.

1: "Forskjellig bremsekraft mellom hjul på samme aksel større enn 30% av høyeste verdi -Bak"

Dette var på punkt 1.2.1 - driftsbrems. park. brems var ok!

Hvordan kan jeg fikse dette billigst mulig? Vil nødig kjøpe ny(e) calipper(e)

2: "Lastavhengig ventil sitter fast"

Regner med det bare er å kjøre på med rustløser og få liv i denne igjen.

3: "CO > 3,5% eller utenfor fabrikatens...blablabla."

Det står at målt avgass er 3,54, altså såvidt over grensen.

Håper det hjelper å skifte olje og luftfilter, samt trampe litt ekstra på gassen på vei til etterkontroll :evil:

Tips/erfaringer mottas med takk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Full e85 så er avgassen bra, last ventil kan du vel kjøpe brukt eller bare sette på et T stykke ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Full e85 så er avgassen bra, last ventil kan du vel kjøpe brukt eller bare sette på et T stykke ?

Vet ikke av noen E85-pumper i nærheten.

Det må vel være en lastventil der, ettersom de sikkert kontrollerer om den sitter fast ved etterkontroll.

Hva er ca pris på disse brukt? Håper det ordner seg med rustspray ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har peiling på feilen med forskjellig bremsekraft?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har peiling på feilen med forskjellig bremsekraft?

Hmm, kan det kanskje være at glidepinnene på begge eller en clipper er rustet fast tro.. Det må jeg sjekke ut, er jo ikke all verden for et slikt repsett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellig bremsekraft på brekket: stram wire/juster bremsebånd.

Lastavhengig ventil: Gi på med rustløser/tang/hammer :)

Avgass: 3.54 er LANGT over grensa! (med mindre det er en turbodiesel da) Her kan det være ugler i mosen. Går bilen helt rent, synes du? Hvis den fjusker litt, f.eks ved en dårlig plugg eller noe, så vil dette ha stor betydning for avgassmålingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjellig bremsekraft på brekket: stram wire/juster bremsebånd.

Lastavhengig ventil: Gi på med rustløser/tang/hammer :)

Avgass: 3.54 er LANGT over grensa! (med mindre det er en turbodiesel da) Her kan det være ugler i mosen. Går bilen helt rent, synes du? Hvis den fjusker litt, f.eks ved en dårlig plugg eller noe, så vil dette ha stor betydning for avgassmålingen.

Det var på driftsbrems det var forskjellig bremsekraft, brekket var ok.

Når det gjelder avgassen; hva er grensa da? På EU-seddelen sto det at grensa var 3,5.

Bilen går ganske rent, dog litt småfusking noen ganger om jeg gir for mye gass ved lavt turtall..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff, ikke første innlegget jeg har lest og svart litt fort på i dag. Sorry!

Ser jo nu at du har en 87 mod, med andre ord uten katalysator. Da er det sikkert 3.5 som gjelder. Bytt plugger og luftfilter i tillegg, og grisekjør bilen rett før etterkontrollen, så er sikkert avgassen ok :)

Vet ikke hvilken type bremser du har bak på bilen din. Er det trommelbrems? Skivebrems? Skivebrems med brekket i trommel? Skivebrems med brekket på calipter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff, ikke første innlegget jeg har lest og svart litt fort på i dag. Sorry!

Ser jo nu at du har en 87 mod, med andre ord uten katalysator. Da er det sikkert 3.5 som gjelder. Bytt plugger og luftfilter i tillegg, og grisekjør bilen rett før etterkontrollen, så er sikkert avgassen ok :)

Vet ikke hvilken type bremser du har bak på bilen din. Er det trommelbrems? Skivebrems? Skivebrems med brekket i trommel? Skivebrems med brekket på calipter?

Hehe, det er fort gjort å svare fort :)

Uten at jeg skal si det med 100% sikkerhet, mener jeg at det er det siste du nevner, skivebrems med brekket på calipper..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får komme å handle en 20l kanne med 90 quattro spinnat (E85) av meg da vettu Kristian ;)

Evnt: fylle på ett par kanner med kondensfjerner :)

Så er den under CO grensa :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får komme å handle en 20l kanne med 90 quattro spinnat (E85) av meg da vettu Kristian ;)

Evnt: fylle på ett par kanner med kondensfjerner :)

Så er den under CO grensa :)

90 quattro spinnat faktisk :P

btw: "Kvitblenkers'n" gjorde susen! Tror nok den går litt fortere nå ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

90 quattro spinnat faktisk :P

btw: "Kvitblenkers'n" gjorde susen! Tror nok den går litt fortere nå ;)

Den burde gå bedre nå ja ... , siden du ikke har den ekstra vekta av gulfargen i blinklysglassene :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.