hvordan koble elnett får å få start på audi 90 med s4 motor

Anbefalte innlegg

hei har en audi 90 q som har satt inn audi s4 2,2 20vt motor, jeg har koblett alt av følere osv i motor rom og prøvd å kobble inne i bilen men får ikke gnist på plugger.....orginal motorstyring, noen som vet hvordan å koble får å få start. ?????? tips innspill......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei har en audi 90 q som har satt inn audi s4 2,2 20vt motor, jeg har koblett alt av følere osv i motor rom og prøvd å kobble inne i bilen men får ikke gnist på plugger.....orginal motorstyring, noen som vet hvordan å koble får å få start. ?????? tips innspill......

 

Aller første er vel å sjekke om det ligger startsperre i hjernen, da funker ingenting uten tilhørende nøkkel og tenningslås, evt bytte chippene til noe annet så er man kvitt dette problemet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Startsperre ligger utenom hjernen på S4/S6...

Har en '95 S6 med startsperre. Når jeg koblet på en '92 ECU, fra en bil uten startsperre, startet S6'en som bare det.

Finns ingen ingang eller utgang på ECU for startsperre.

 

Orginal motorstyring sier du... Orginal hva? 90 eller S4?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hjernen/motorstyringen skal være chippet med mtm 303 chip,blir start sperrer borte da? det er så klart orginal motorstyring som tilhører motoren. det finnes ingen ledninger eller lignende som går til start sperre? som feks kan tyv koble? fikk ikke med nøkkel ved kjøpe da det ble glemt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 90`n din 10v eller 20v i utg.punktet..?

 

Hvis den f.eks var 10v, og du/de da har brukt det originale svinghjulet så er det ikke "tapp" i det som skal gi signal til hallgiver om gnist og start.

Er det derimot et 20v svinghjul der så skal dêt være ok.

 

Bare nevner dette fordi dette var problemet den gang jeg satt inn slik motor i min 90.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 90`n din 10v eller 20v i utg.punktet..?

 

Hvis den f.eks var 10v, og du/de da har brukt det originale svinghjulet så er det ikke "tapp" i det som skal gi signal til hallgiver om gnist og start.

Er det derimot et 20v svinghjul der så skal dêt være ok.

 

Bare nevner dette fordi dette var problemet den gang jeg satt inn slik motor i min 90.

 

har gnist nå men problem med å få dyser til å gi bensin noen som vet ????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har gnist nå men problem med å få dyser til å gi bensin noen som vet ????

 

 

hei, har plutselig fått samme problem på min og jeg har også 2,2 t s4 motor i min audi 90q

men nå er bilen helt død,

har bare 0,006volt til dysene,

 

har du finni ut hva som er problemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.