Anbefalte innlegg

Hei

Har lest endel om dette temaet på forumet her, og det er mange delte meninger og advarsler. Jeg har en Golf V 2008-modell, men savner Xenon. Vurderer følgende ettermonteringsett:

http://www.parts4euro.com/DCShop/product_info.php?cPath=1_35_103&products_id=131

Ved montering av dette settet skal det vel være lovlig å kjøre. I følge katalogen til Hella følger det med sensor for automatisk justering av lys. Virker som et kvalitetssett som ikke bør gi problemer, eller hva tror du? Er det et sjansespill?

Mvh

Sander

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tror at visst du får tak i lamper med linse og setter inn xenon i disse vil det ikke bli veldig stort problem på eu godkjenning.

når det gjelder å få det godkjent som orginalt så tror jeg det koster mer penger og tid enn det er vært.

ikke nok med at du må ha høydejusteringen så er det endel ting som byttes. du må ha lyktespylere og du må ha ny justeringsmotor til justering av lysene. sensoren for høydejustering orgianlt sitter i bærebruen din foran.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser dette er en gammel post, men sikkert fler som lurer. Meg selv inkludert.

Snakket med teknisk ansvarlig hos NAF, han sa det må være lyktespyler og automatisk høydejustering for xenon nærlys. Parklys, grøftelys og fjernlys mente han det ikke var noe problem å godkjenne med xenon, så lenge det ikke var for blått. Skal da tro at 6000K godkjennes her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen må uansett være typegodkjent for xenon der man ønsker og ha det (sa de på tvilstilsynet)

Men om det følger med TUF papirer slik som det gjør på et senkesett så burde det jo ikke være noe problem...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.