#1 Skrevet Mai 27, 2009 Hei Har fått problemer med Ecu, dem får ikke kontakt med den oss UNI. Må ha en ny. Probleme er at det er en 180 hk forsto at det ikke finnes mange av disse bilen. Ny ECU koster 9600.- Dele nr 8D0 907 558D finner ikke noe, men finner flere på Ebay som slutter på B - S -E -T. Kan disse brukes ??? Har noen forslag til hvor jeg skal prøve... Ecu skal til UNI for big turbo oppsett. Tom e 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 27, 2009 Fungerer ikke bilen nå med den ECU som sitter i? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 27, 2009 Det var ikke noe problem før jeg sendte ECU til Canada 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 27, 2009 Det var ikke noe problem før jeg sendte ECU til Canada Et firma i østerriket klarte å reparere min styreenhet etter at andre hadde gitt opp. Hva er bosch nr? dette? BOSCH 0261 204 805 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 27, 2009 (endret) du kan også bruke en styreenhet som heter: 8D0 997 558 DX og jeg regner med du har et chassinummer som er over 8D-X-220000 og motorkode er AJL? da kan denne brukes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 27, 2009 du kan også bruke en styreenhet som heter: 8D0 997 558 DX og jeg regner med du har et chassinummer som er over 8D-X-220000 og motorkode er AJL? da kan denne brukes. Den x-en i delenummeret betyr jo bare at det er en bytte-ECU. Med andre ord, akkurat den samme ECU´en. Arrester meg hvis jeg tar feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 27, 2009 Den x-en i delenummeret betyr jo bare at det er en bytte-ECU. Med andre ord, akkurat den samme ECU´en. Arrester meg hvis jeg tar feil du er herved arrestert:p om du ser lengre frem i delenr så ser du at den siste heter 997 og den første heter 907:) 8D0 907 558D 8D0 997 558DX 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 27, 2009 Uuuups, gikk litt fort når jeg leste. Håper jeg slipper ut av buret før sommerferien 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 27, 2009 du er herved arrestert:p om du ser lengre frem i delenr så ser du at den siste heter 997 og den første heter 907:) 8D0 907 558D 8D0 997 558DX Du er også arrestert da 8D0 997 558 DX er en erstatningsdel (og en byttedel) for 8D0 907 558 D og er samme delen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 27, 2009 så lenge du har et samme type ecu går det fint å flytte dei chippane som inneheld hidden til motoren din. UNI ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 27, 2009 Du er også arrestert da 8D0 997 558 DX er en erstatningsdel (og en byttedel) for 8D0 907 558 D og er samme delen det er en erstatningsdel ja. men er jo ikke samme delen fordi. hadde det vært samme delen hadde dem jo brukt samme delenr:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 27, 2009 det er en erstatningsdel ja. men er jo ikke samme delen fordi. hadde det vært samme delen hadde dem jo brukt samme delenr:) Er ikke samme delenummer på erstatningsdeler nei... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 27, 2009 du kan også bruke en styreenhet som heter: 8D0 997 558 DX og jeg regner med du har et chassinummer som er over 8D-X-220000 og motorkode er AJL? da kan denne brukes. Takk for hjelpen så langt. Det vil si at jeg kan bruke andre ECU hvis jeg skal bygg den om ??? Noen som har noen dele nr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 27, 2009 Det du treng er et slikt ecu kalla bosch m3.8. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 28, 2009 (endret) Det du treng er et slikt ecu kalla bosch m3.8.[/quote Har fått fatt på en ny ECU dele 8D0907558DA går til 99 AJL (gamle 8D0907558D 98AJL) NOEN SOM VET HVA A STÅR FOR. Bilen starter men stopper etter 2 til 4 sek. Er det startsperren som kutter motoren, hva må til for å kode om ECU ????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 28, 2009 Det du treng er et slikt ecu kalla bosch m3.8.[/quote Har fått fatt på en ny ECU dele 8D0907558DA går til 99 AJL (gamle 8D0907558D 98AJL) NOEN SOM VET HVA A STÅR FOR. Bilen starter men stopper etter 2 til 4 sek. Er det startsperren som kutter motoren, hva må til for å kode om ECU ????? Nullstille startsperre via vag com. regner med nøkkelsymbolet blinker i dash når du skrur på tenning og ikke slukker slik som den gjør til vanlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 28, 2009 Nullstille startsperre via vag com. regner med nøkkelsymbolet blinker i dash når du skrur på tenning og ikke slukker slik som den gjør til vanlig Det stemmer nøkkelsymbole blinker, har bare et enkelt vag.com program vilken type trenger jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 28, 2009 Nullstille startsperre via vag com. regner med nøkkelsymbolet blinker i dash når du skrur på tenning og ikke slukker slik som den gjør til vanlig Det stemmer nøkkelsymbole blinker, har bare et enkelt vag.com program vilken type trenger jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 28, 2009 Du trenger VAG Tacho for å omkode nøklene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 29, 2009 http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/immobilizer2.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...