Sivilbil observert på Steinkjer

Anbefalte innlegg

Er observert en Mørkblå Ford Focus Stasjonsvogn XD78760 på Steinkjer.

Denne har 2 antenner men ikke sotede vinduer.

 

Var ikke klar over denne før nå, vet ikke om den har vært her lenge så informerer her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har gått i distriktet lenge. Må være 2-3 år siden jeg så den for første gang. Da tok jeg ett bilde av dem da de sto å tanka ved siden av meg på Esso Dampsaga.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

UP er MEGET aktiv om dagen i distriktet.... , og spiser middag på samme plass som vi gjør på jobb.

 

Har sett masse sivilbiler der i det siste , Senest i dag så jeg en kliss ny 09mod Hvit focus og den gamle grå V70`n....

Samt 2 uniformerte V70....

 

Men har også sett focus i Rød og Koksgrå pluss den blå dere snakker om...... kjør forsiktig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne ja:)

 

2 år trur jeg vi sier den har gått på steinkjer.

den er første gangs registrert i 2007

IMG_3531.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er forresten folket klar over at de uniformerte har en sivil Land Rover?

Ellers har de jo kommet i "riktig" merke (eller feil om dere vil) med den sivile sorte, senka audien.... Har tatt mange den. Denne hører vistnok til UP i regionen, så den forflyttes over relativt store områder...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være samme A4n som gikk/går på Lillehammer området, svart senka, sota ruter og S-line Quattro.

Så den seinest for 3-4 uker sia like ved Lillehammer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er meget mulig. Har ikke sett den selv, vet bare at den "jager" opp sjåførene. Fruen ble presset av den, holdt knapt 1 sek avstand. MAKAN!

Den skal vistnok gå brukbart også? noen som evt kan bekrefte det? (trenger ikke fortelle hvordan dere vet det :P)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en bråte like sånne a4 b7 2.0tfsi quattro s-line sivil biler. levert over hele landet fra oss.. så er nok ikke samme bil dere har sett:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det skal være en 2.0T

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er det alle sammen;) sorte 200hestere.. med alt utstyr.. Går også mange nye passater som sivil biler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble presset på e6 i går mot gardermoen fra oslo, av en sort passat stasjonsvogn.. så det var sivilbil i speilet, forde de har et blåskjær rett på utsiden av xenon linsa. men han lå helt oppi rævva på meg å pressa, jeg lå 10+ fartsgrensa og la meg inn da dro han forbi og rett opp i rævva på neste mann... det morsomme var at han tilfeldigvis stoppa å spiste på shell ved skedsmokorset.. der stoppa jeg å for å kjøpe brus.. haha spurte han : Unnskyld.. må bare spørre deg som er politi... har dere lov å bryte fartsgrensa utenom utrykking? haha skulle sett trynet hans.. han svarte ikke. Faen for en dust.. en bråbrems så hadde han sitti klistra i bakfangern min

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha, så jævlig bra, at dem legger seg oppi ræva på folk over fartsgrensa så er det jo de som "ypper" på folk og vil at dem skal kjøre fortere, og slike folk irriterer jo noe jævlig!

Tøft Stian at du spurte idioten om det var lov... :) Genialt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk:) Måtte bare for hans kjøring provoserte meg noe voldsomt! Jeg lå 10 over på meteret i trafikk i venstre fila.. hva er vitsen med å ligge å presse og så full gass i sikkert 130 forbi meg når jeg la meg inn.. kasta meg rimelig fort etter han for å si det slik.. haha Hvordan kan de forvente at vi som billister skal få respekt for de når de kjører som idioter... Han ble litt satt ut der.. var flere som hørte det inne på stasjon der også, så han ble rimelig flau.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:evil:Haha da har jeg likesågodt sendt en kraftigkjefte mail til UP og forklart dem om hendelsen og hva jeg syntes om det:) + en del spm om deres holdninger til slik måte å skulle prøve å ta noen.. for det er jo faktisk ikke lov å legge opp til at noen skal bite på å bryte loven i norge for så å ta personen for det. :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:evil:Haha da har jeg likesågodt sendt en kraftigkjefte mail til UP og forklart dem om hendelsen og hva jeg syntes om det:) + en del spm om deres holdninger til slik måte å skulle prøve å ta noen.. for det er jo faktisk ikke lov å legge opp til at noen skal bite på å bryte loven i norge for så å ta personen for det. :evil:

 

GENIALT! Hvis du får svar må du poste det ut her!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er meget mulig. Har ikke sett den selv, vet bare at den "jager" opp sjåførene. Fruen ble presset av den, holdt knapt 1 sek avstand. MAKAN!

Den skal vistnok gå brukbart også? noen som evt kan bekrefte det? (trenger ikke fortelle hvordan dere vet det :P)

 

Den går bra:o

kan bekreftes.

Bilen er jo faktisk ganske pen helt til blålysene kommer på:P

 

Den Audi A4 sivilbilen(8-3-7?) som går i midt har Nord og Sør Trøndelag som område. så tviler på at den er sett andre plasser i norge:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

'Angående at politiet presser deg i ræva for å få deg til å øke farten. Blir du stoppet, si du skal ha navn og nr til politibetjenten, for du skal anmelde han for ulovlig kjøring. Er ikke uvanlig at sivilbilene har filmkamera på hele tiden når dem kjører, så filmbevis er mest sannsynelig tilgjengelig, evt at dem har startet filmkamera for å få filmet at du "gir på for å prøve å stikke av"

 

Evt bare ta den beste løsningen om du ser det er en sivilbil, og den presser deg i ræva. Skaff deg gratis ny bakfanger, om du har krok, er det bare ett stort pluss :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker å gi et par hint når noen presser bakfra, uansett om det privat eller politi. Etter noen hint (blink med bremselys) blir det en plutselig nedbremsing. Noen ganger ganske brutalt, andre ganger for å bare gi en støkk... Er drit lei at folk skal henge på kroken, og skjule fronten sin bak bilen min.

 

Unnskyld offtopic ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går 2 sivil biler i namsos området! en Ford mondeo (sølvfarget med sotede ruter) og en Ford focus (Sølvfarget)!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers har de jo kommet i "riktig" merke (eller feil om dere vil) med den sivile sorte, senka audien.... Har tatt mange den. Denne hører vistnok til UP i regionen, så den forflyttes over relativt store områder...

 

A4'n som går i trøndelag har regnr som begynner på VF85XXX dette er en UP bil som brukes i nord å sør Trøndelag.

 

Er også en sølvfarget ford focus som går som sivilbil på innherred, den har regnr som begynner på XD802XX

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen bil er en hvit ford focus stasjonsvogn med regnr xd802** .

det er også en sivilbil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kamerat kunne fortelle om en hendelse på HydroTexaco på Røra.

 

En person (tysk turist) skulle ut fra området, inn på E6. På E6 var det allerede en bil (norsk ung mann), som tyskeren kjørte rett foran, som resulterte i en smell.

Vedkommende norske unge mann, gikk ut og krevde at det måtte skrives skademelding osv.

Tyskeren nektet på dette, påsto at HAN hadde forkjørsrett der han kom (?!?!)

Det ble litt diskusjon osv, før det kom en motorsyklist gående opp til dem.

Han sa så, at skyldspørsmålet er helt uten tvil, og skademelding kunne han uansett ikke nekte å skrive. Dessuten, "ser du den motorsykkelen der nede?" spurte han. Begge bekreftet at de så en R-sykkel litt unna krysset, pent parkert pekende mot dem.

Hvorpå han fortsetter "det er en sivil politimotorsykkel, fullt rigget med videoutstyr som står å tar opp, så kollisjonen er fanget på video". De brukte å parkere slik med videoutstyret i gang nettopp pga slike "vanlige" situasjoner.

 

Ergo, så har politiet i området en R-sykkel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en observasjon fra Trondheim dette:

 

Var innom en bensinstasjon i Trondheim i natt, så kom det kjørene en passat VF registrert, ganske ny. Kom en dame å mann ut av bilen og gikk inn, dem hadde på seg genser som det sto politi på: eek :

 

Etter en stund kom dem løpende ut og hoppet inn i bilen, startet opp, blålysene kom på fikk da bekreftet at dette er en 4 motion da dem dro med skrens ut av bensinstasjonen å ut på veien. : faint :

 

Om en ser på felgene så er dem ganske store til å være vinterfelger med lav profil på dekkene. (ihvertfall til å være politibil: haha :)

 

Denne bilen går forøvrig under dekkmerke Tango 4.0

 

legger ved et bilde av bilen. dårlig kvalitet da jeg var på lang avstand når det ble tatt..

IMG_5279-red.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.