Anbefalte innlegg

Hei,

Skal hjelpe en kompis med å bytte plugger på en 2001 bora, da jeg tror den ene er gått. Det høres ut som om den går på 3.

Det jeg lurer på er om men må ta av innsuget for å få dette til?

Noen som har gjort dette, eller vet hvordan??

Takker for all hjelp så langt

Mvh

Chris

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ut ifra at dette er en 1.6 8V. Innsuget trenger du ikke demontere. Pluggene på syl. 1 og 4 kommer du greit til med vanlig verktøy, men på nr 2 og 3 brukes det spesialnøkkel med ledd. Om du har en møllerforhandler i nærheten som er litt greie, så går du inn til de og spør om du kan få låne spesialverktøyet. Gjør jobben mye enklere. Moment: 25 Nm

PS. Ikke dra i pluggledningene, men i hettene med pluggtang. De tåler ikke allverdens ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Skal hjelpe en kompis med å bytte plugger på en 2001 bora, da jeg tror den ene er gått. Det høres ut som om den går på 3.

Det jeg lurer på er om men må ta av innsuget for å få dette til?

Noen som har gjort dette, eller vet hvordan??

Takker for all hjelp så langt

Mvh

Chris

høres ut som en deffekt pluggkabel,som nevnt vikig å ikke nappe i disse kablene med vanlig tang,må ha ei som er beregna til å dra av pluggkabler med ellers får de seg lett en rift og bilen begynner fuske.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar folkens :)

Det er en 1.6 SR. Vet ikke mer jeg :)

Men som du skrev, så så jeg at 1 og 4 går an, men litt seigere med 2 og 3 ja :)

Men, får stikke innom og høre med det lokale VAg her og spørre pent om jeg kan låne det :)

Men tror du det er dårlig kabel? Har hørt at denne motoren er kjent for å spise plugger jeg?? :)

Keep on coming med tips ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.