Anbefalte innlegg

Jeg kjører med 195-45-16x7 og dette skal vel være riktig profil i forhold til felgøkningen fra 13" til 16" hvis jeg ikke tar feil. Ser at en del kjører med feks 195-40-15. Vil ikke speedometeret vise feil da. Bare et spørsmål jeg har lurt på lenge hvorfor noen velger å kjøre med feil profil. Er det pga senking eller utseende

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For min del er det hvertfall fordi: lavere dekk = mulig å senke mer = ser bedre ut. I mine øyne hvertfall. Kjører med 165/40-16 foran og 195/40-16 bak på min golf 2.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gir det mye avvik på hastighet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ved hjelp av en dekk kalkulator får du svar på det du luerer på legg inn org dim og ønsket dekk dim så ser du aviket

du kan f.eks bruke denne som er veldig enkel i bruk http://www.jkarlsen.com/jk/dekk.php

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gir det mye avvik på hastighet

Antakeligvis :P Utseendet er viktigere enn hvor feil speedometeret viser for min del. Er uansett en viss feilvisning på speedometeret på en såpass gammel bil, men det er klart at det ikke blir noe bedre ved å sette på mindre hjul. Har ikke nøyaktige tall å referere til da jeg ikke har sjekka hvor mye speedometeret viser ift. reel hastighet, men har værtfall ikke noe problem med å passere fotobokser i 80-sone selv om speedometeret viser godt over 90 : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ved hjelp av en dekk kalkulator får du svar på det du luerer på legg inn org dim og ønsket dekk dim så ser du aviket

du kan f.eks bruke denne som er veldig enkel i bruk http://www.jkarlsen.com/jk/dekk.php

Testa kalkulatoren nå og jeg kan faktisk gå ned til 40 profil på 16". og hastighet vil bare vise 2kmt mindre. Knall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.