Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Noen som gidder å svare meg på et par ting kanskje..

 

Jeg er ute etter å bytte fjører på bilen, 06 A4 B7 1.9Tdi, fra orginalt understell til 30mm senk.

Noen som vet hvem som har de billigste 30mm senkefjørene?

Det er vel ikke noe problem å senke 30mm rundt hele? Jeg vil for all del unngå at bilen "stuper" som en bmw som noen prater om her.

 

Jeg ser også det er snakk om senkeskåler. Hva er det disse gjør? Er det noe jeg bør vurdere i tillegg til senkefjørene?

 

På forhånd takk for hjelpen.

 

Mvh Johanes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann.

 

Noen som gidder å svare meg på et par ting kanskje..

 

Jeg er ute etter å bytte fjører på bilen, 06 A4 B7 1.9Tdi, fra orginalt understell til 30mm senk.

Noen som vet hvem som har de billigste 30mm senkefjørene?

Det er vel ikke noe problem å senke 30mm rundt hele? Jeg vil for all del unngå at bilen "stuper" som en bmw som noen prater om her.

 

Jeg ser også det er snakk om senkeskåler. Hva er det disse gjør? Er det noe jeg bør vurdere i tillegg til senkefjørene?

 

På forhånd takk for hjelpen.

Mvh Johanes

 

Billigeste finner du kanskje på eiker.no(com?) men vil anbefale og kjøpe noe med litt kvalitet sånn at du får komfort også, og som regel så vil vag biler bli høgere framme med lik senk rundt hele.

 

Senkeskåler brukes ofte for og få lik høyde framme og bak, du bytter skålene på toppen av demperen framme, å det bør du kanskje vurdere om du skal ha lit senk framme og bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann.

 

Noen som gidder å svare meg på et par ting kanskje..

 

Jeg er ute etter å bytte fjører på bilen, 06 A4 B7 1.9Tdi, fra orginalt understell til 30mm senk.

Noen som vet hvem som har de billigste 30mm senkefjørene?

Det er vel ikke noe problem å senke 30mm rundt hele? Jeg vil for all del unngå at bilen "stuper" som en bmw som noen prater om her.

 

Jeg ser også det er snakk om senkeskåler. Hva er det disse gjør? Er det noe jeg bør vurdere i tillegg til senkefjørene?

 

På forhånd takk for hjelpen.

 

Mvh Johanes

 

Det billigste alternativet er vel senkefjærer til rundt 1000-lappen fra f.eks. Eiker Motorshop, men det blir å spare på feil sted mener jeg.

 

Gå for f.eks. Eibach Pro fjærer som senker 30-35mm. Dette er fjærer som Møller bruker hvis en kunde ønsker senking. Koster noe mer, ca 2000,- for settet, men er kvalitetsfjærer med godkjenning.

 

Hvis du vil ha lik senk foran og bak må du ikke bruke senkeskåler. Det sies av noen at det må til for å få lik høyde rundt hele men det er tull da hjulbuene foran sitter høyere enn bak.

Senker man så avstanden fra hjulbuen til dekket er lik foran og bak vil bilen stupe slik som du ikke ville ha.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay! Da går jeg for et Eibach sett jeg. Hvor er det enklest å få tak i det fra? Holder til på Gol og i Oslo.

Fint med oppklaring ang. senkeskåler, da driter jeg i det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg setter litt spørsmålstegn med senkefjærere på originale offroad dempere.....Men er kanskje den eneste?

Vil bli et mye høyere trykk på disse med senkefjærer. Usikker på levetide på demperene med en slik løsning.

Er monteringen og 4hjulskontrollen som koster uansett. Hvis du ikke gjør alt selv da? Sleng på et par Koni dempere i samme slengen så får du en kjempe bil :)

Meninger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Org dempere greier som regel 40mm og fremdeles ha forspenn i fjærene.

 

Men om bilen er gått en del ville jeg skiftet dempere også da de ofte ryker når en senker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay folkens.. Takk for god hjelp! Hvor er det Eibach er best å handle da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okay folkens.. Takk for god hjelp! Hvor er det Eibach er best å handle da?

 

Eibach kjøpes hos bla.a. Møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde Eibach senkefjærer på min A6 99 mod for en stund siden. Ble litt skuffet da det senket litt lite, men fy flate for en forskjell det var å kjøre eibach kontra originalt.

 

Jeg ville gått for justerbart. Det skal jeg : smil : Bare jeg får ut fingern.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Jan Terje sier er justerbart det optimale men det koster også en god del mer hvis man skal ha et sett av godt merke. Finnes justerbart til en billig penge også men kvaliteten er vel så som så. Greit på en eldre bil men ikke på en bil av den typen du har.

 

Hvis man bare bytter fjærer tar det en stund før fjærene får satt seg skikkelig. Har hørt mange som har opplevd at bilen nesten blir høyere etter montering av senkefjærer men tenker da ikke på at de gamle fjærene kanskje er på kanten til utslitt og de nye trenger tid før de gir den høyden de skal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt riktig det Inge, de satt seg litt etter noen måneder, men de ble aldri helt som planlagt. Byttet til Eibach med en gang jeg fikk den, såjeg fikk aldri et skikkelig høyde inntrykk av de "gamle" originale.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.