Wet look glaze på sølv lakk?

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har ett innstendig ønske om å få skikkelig wet look på bilen ved neste voks-sekvens.

Var egentlig på jakt etter Chemical Guys WET MIRROR FINISH, men fikk ikke tak i.

 

Har fått tak i to produkter:

 

Chemical Guys EXTREME SHINE EZ~CREME GLAZE w/ACRYLIC SHINE II

 

Duragloss CCP (Clear Coat Polish).

 

Dette skal påføres for hånd, men har ikke erfaring med noen av produktene med tanke på det ønskede resultatet. Noen som har gode råd å komme med her? Ønsker som sagt mest mulig wet-look.. Ikke bry dere om hva jeg skal legge over av voks, det har jeg kontroll på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Ikke den letteste farga å få til skikkelig wet-look på men det er fullt mulig. Jeg har kun prøvd Duragloss 111 (den du nevner over her). Den sammen med Duragloss 105 blir i 99% av tilfellene småsjuk wet-look. : smil : Så jeg kan fint anbefale den hvertfal!

Først DG 105, la herde i 12-24 timer også legger du på DG 111 som også kan herde like lenge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips... Blir vel å teste ut ett panel med DG og ett panel med CG for å se :)

 

Hva mener du forresten med herding? Skal det ikke poleres av igjen før etter 12-24 timer etter påføring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tørkes av med en gang, men bør stå tørt og relativt varmt i 12-24 timer for å feste seg skikkelig.

Mest for holdbarhetens del. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for oppklaring... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.