Alternativ til fotoshopping.. (feet Ferronda)

Anbefalte innlegg

Så enkelt kan det gjøres?

Jeg er også enig i at NSX er rå i utgangspunktet, men den ble jo sinnsykt tøff etter ombygging da.!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo?! hehehe... Ser ut til at dem har "gjort det før". Stod en del fete biler på utsiden der også. Kanskje jeg skulle ta A4en og bygge den om til en RS6? øøøhh...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er et godt stykke arbeid det der, men må vel si jeg syns NSX`n er penere i sin originale versjon.. Det divinicel greine (eller hva det enn heter) hadde vært noe å få tak i..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bør vel gjerne ha litt peiling før man begynner på noe slik.

 

Fete pappfelger da :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy feite for et bygg, mye arbeid : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt av eit bygg... :tilber:

Tenkte underveis at dette skulle bli ein Wannabe-ferrari og jommen blei det ikkje det også. Nei, kjøp heller ekte saker ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wannabe-Ferrari ja... Det går en her i Arendal. Folk flest tror den er en 308 GTB, men Autosys Light sier 1984 Pontiac Fiero : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wannabe-Ferrari ja... Det går en her i Arendal. Folk flest tror den er en 308 GTB, men Autosys Light sier 1984 Pontiac Fiero : smil :

 

Jeg må bare innrømme at jeg er en av "folk flest"...men nå vet jeg bedre... :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er forøvrig nyskjerrig på hva i granskauen de lagdre formene av...et eller annet skum ser det ut til...

 

Kan bli mye spennende ut av noe slikt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er noe isopor-lignende greier som man kan støpe på, eller bruke til å lage former. Sjefen min brukte samme greier til å lage badeplattform til båten sin. De kan varmes og formes også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, morsomt å se da. :D Men jeg ville heller hatt den orginal. Og evt kjøpt en orginal Ferrari om jeg hadde hatt råd til det og.

 

Til Fiero ble det solgt vannvittig med slike kit. Men den har vel ikke mer enn 150hk fordelt på 3.2liter eller no. Ikke akkurat sportsbil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er noe isopor-lignende greier som man kan støpe på, eller bruke til å lage former. Sjefen min brukte samme greier til å lage badeplattform til båten sin. De kan varmes og formes også.

 

Kan du finne ut hva dette heter og hvor det kan kjøpes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du finne ut hva dette heter og hvor det kan kjøpes?

 

Divinycell heter det. Det er iallfall et av merkene. Brukes blant annet når man skal bygge båter etter sandwich-metoden. De nye minesveiperne til forsvaret er blant annet bygget på denne mmåten mener jeg på. Laminat av glassfiber på begge sider med kjerne av Divinycell.

 

Fåes i et utall tykkelser og hardheter, fra så mykt (og lett) at du klarer å klemme merker i det med fingrene, til så hardt (og tungt) at du faktisk kan gjenge i det! Så lenge du ikke skal kjøpe store kvanta så er det greiest å kjøpe det hos noen som driver med glassfiber/båtbygging. Prisen er jeg ikke sikker på.

 

Skal du ha store kvanta så er dette importøren:

DIAB AS kjernematr.

Nye Vakås v 78, 1395 Hvalstad

Tlf: 66 98 19 30

 

Kassene som vi pleier å få er på ca 3x1,5 meter eller noe lignende med mange plater i..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket idag, og prisen er ca 60 kr per kg mente han jeg snakka med. Pluss moms.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk, da har jeg noe å notere opp på et lurt sted i påkommende tilfelle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan forresten være at prisen jeg nevnte er helt på jordet.. Skal se om jeg husker å sjekke det i morgen. Antageligvis tok jeg i alt for mye på den prisen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk, da har jeg noe å notere opp på et lurt sted i påkommende tilfelle.

 

Jeg vet at sjefen kjøpte det han trengte hos Asdal Trading, ligger oppe ved Nidelv Boat på Asdal-siden av elva. Jeg funderte nemlig på å kjøpe noe av dette for å bygge basskasse og sparkepaneler til høyttaler-montering i folkevogna.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wannabe-Ferrari ja... Det går en her i Arendal. Folk flest tror den er en 308 GTB, men Autosys Light sier 1984 Pontiac Fiero : smil :

 

Hehe.. Har sett den her i Tønsberg også for noen år siden, slett ikke ille å se til! Så den bare i en sidegate, og *måtte* snu for å kikke nærmere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wannabe-Ferrari ja... Det går en her i Arendal. Folk flest tror den er en 308 GTB, men Autosys Light sier 1984 Pontiac Fiero : smil :
Fiero'en ble faktisk levert originalt med 308 karosseri, riktignok kun 247 stk fra 87 og 88, under navnet Fiero MERA. Magnum PI var stor på den tida, derfor valget falt på 308 : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg vet bruker svenske Ulf Bolumlid samme materiale når han designer sine biler.

Materialet han bruker kalles i hvert fall Frigolit. Vet ikke hvor det kan kjøpes...

 

Og ærlig talt ble ikke NSX'en særlig lik forbildet, Ferrari F50

Da er vel faktisk 308-kitet til Fiero en bedre bedre etterlikning.

Uansett er dette bare for wannabees : syk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og ærlig talt ble ikke NSX'en særlig lik forbildet, Ferrari F50

QUOTE]

 

Enig, er vel "litt" kunstnerisk frihet ute og går her :D Ligner mer på batman-vri på en F50... Men at det er gjort en vanvittig jobb på bilen er det vel liten tvil om.

 

fr1.jpg

014b.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såg sinnsykt rått ut til de klistra på ferrari merkene!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.