#1 Skrevet Mai 29, 2009 Hei Jeg har en 1992 Golf VR6 med FK AK dempere. Jeg lurer på hva som er den idelle høyden for å få best kjøreegenskaper ut av disse. Noen som har noen mål på hvor langt opp jeg skru mutteren eller? jeg tenker da på justering av tyngdepunkt og riktig justering i forhold til tyngden av bilen, eller har ikke dette noe å si? Er det bra hvis jeg justerer disse slik at jeg har lik klaring fra hjul til hjulbue forran og bak? er litt grønn på dette med justering for kjøreegenskaper og slikt så takker for tålmodige svar Mvh Daniel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 29, 2009 Hvis du har justerbart senkesett er det jo bare å prøve seg litt frem. Spørs jo helt om det er bane eller vei du skal sette bilen opp for. Jo lavere, jo stivere. Også går du over en grense på veien ned, hvor godt dette fungerer, på både bane, og på vei. Juster ned til du trenger nyrebelte, også litt opp hvis du ikke synes det er deilig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 29, 2009 Juster ned såpass at bærearmene står vannrett når bilen står på bakken for optimale kjøreegenskaper. Vanligvis peker de nedover fra traversen og ut, og når du har senket for mye peker de oppover (ikke særlig optimalt). På en forhjulstrekker bør vel egentlig bilen være lavest bak, men det ser jo ikke pent ut, så prøv å juster det ganske likt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 30, 2009 ok, takker for nyttige svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 31, 2009 Ikke prøv å skru for langt ned heller på FK AK, for det er ikke et "nyrebelte-sett" for å si det sånn. Da ender det bare med å subbe, og det mye! Det er hvartfall min erfaring med det. Men Normal senk så er det veldig bra sett med bra kjøreegenskaper! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 31, 2009 hehe, ja. Jeg vet at ikke det er et super sett, men har ikke tenkt å ha en bil som skreller asfalter bortover Noen som har erfaringer med 19" felger på Golf VR6?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...