#1 Skrevet Mai 29, 2009 (endret) Heisann. Spør før jeg gjør noe galt her.. Starter egen tråd for å få fort svar Er det greit å koble boostmåleren til trykklina til ECU? Og er det denne jeg har funnet her på bildet, og hva er den andre saken der.. Ser jo ut som en resirkventil Forresten noen som vet plasseringen på N75? Hva må jeg av med for å komme til denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 29, 2009 Ligger ikke n75 ved turbo, bak høyre frontlykt? Litt nedi der tror jeg de skal ligge, 3 stk vakumtilkoblinger og en 2-pins kontakt. Let etter en slik: http://www.034motorsport.com/images/N75_RACEVALVE.jpg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 29, 2009 Har byttet N75 på andre biler, så er kun plassering jeg trenger Har ikke letet enda da, holder på med måleren først.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 29, 2009 Under LMM skal den ligge et sted..Under pila å slangen der ja. Her ligger iallefall min (S6).. Men hvorfor ikke koble deg innpå mellom WG, turbo og slange til LMM? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 29, 2009 Har ikke sett på rs2, men alle femmer turboene jeg har sett på så sitter N75 på innsugslangen til turbo. Der sitter også resirkventil. Boostmåler kobler du bare inn på vakumslangene til bensintrykk eller setter ett t-stykke på vakumnippelen i front av innsuget ditt (som også går til resirkventil) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 29, 2009 Har hørt at det går fint å koble på ECU, og det er jo enklest.. Men om noen her kan svare på om det har gått fint å koble på der så håper jeg de kan svare 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 29, 2009 Skal du gjøre det enda mer rett setter du en nippel i innsuget;) Men kan koble på ECU slange, slangen oppå resirken etc... N75'n finner du.. Du må jo åpne panseret å se før du spørr. Sitter forran turboen på innsugslangen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 29, 2009 Oki. Vet du om det er ECU slangen jeg har funnet der på bildet da? Slengte bare med spr om N75 i samme tråd.. Har åpnet panseret, men ser den ikke. Så får ta ut luftfilterboksen og se da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 29, 2009 Oki.Vet du om det er ECU slangen jeg har funnet der på bildet da? Slengte bare med spr om N75 i samme tråd.. Har åpnet panseret, men ser den ikke. Så får ta ut luftfilterboksen og se da.. Hvis den slangen går innpå ECU'en. Så ja N75'n sitter ikke under luftfilterboksen.. Flere skriver jo i forkant av turbo her.. PÅ innsugsslangen... Den er ikke under boksen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 29, 2009 Ja det er vell ikke flere slanger i området.. Men var så trangt med ECU at jeg ser ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 29, 2009 (endret) Koblet meg på slangen, men fikk bare vacuum der.. Noen tips? Kjørte en runde og måleren gikk i "peak" på vacuum.. Kjendte etter med tommelen når bilen gikk på tomgang, var vaccum selv om jeg rusa.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 29, 2009 (endret) Koblet meg på slangen, men fikk bare vacuum der.. Noen tips? Som nevnt lengre opp her, så i framkant av innsuget har du en slange som går inn i reg.reim dekslet, og UT på den andre siden og går innpå resirkventilen din. Koble deg innpå den slangen..Da er du sikker iallefall. Merket litt på bildene på hva jeg mener.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 29, 2009 hmm.. Rart at det ikke skal være trykk til ECU da. Men da får jeg trekke den gjennom loftedyse da, og montere den der.. Bare og trekke rett ut dysegitteret? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 29, 2009 Takk for bilder Den som går inn på innsuget ja, da kobler jeg meg opp der når jeg får trekt opp slangen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 29, 2009 Du kjørte deg en tur, og det var kun vacum? Du koblet deg sikkert innpå en slange til ACsystemet og det der da.. Er noe vacum der..For det er trykk til ECU'n.. Mapsensoren sitter jo der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 29, 2009 hmm.. Rart at det ikke skal være trykk til ECU da. Men da får jeg trekke den gjennom loftedyse da, og montere den der.. Bare og trekke rett ut dysegitteret? Usikker på hvor sikringsboksen i RS2 ligger, men min ligger helt på venstre side i motorrom rett ved cupen, og jeg gikk igjennom der med min. Er masse ledige hull rett ned i cupen der. Både slange og strøm til vakumklokka mi går der.. Her er et bilde.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 29, 2009 Takk for bilder Den som går inn på innsuget ja, da kobler jeg meg opp der når jeg får trekt opp slangen.. Jepp, er en sikkerstikk det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 29, 2009 Du kjørte deg en tur, og det var kun vacum? Du koblet deg sikkert innpå en slange til ACsystemet og det der da.. Er noe vacum der..For det er trykk til ECU'n.. Mapsensoren sitter jo der.. Sier du det alså.... Jeg får se litt etter en slange til før jeg legger teppet på plass igjen da.. Hvordan tar jeg ned ECU da? Noe klips, eller står den bare i ett spor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 29, 2009 (endret) Hvis du ser opp med ECU er det kun en slange som går inn på den, er rimelig trangt oppi der ja, du må nok legge deg på ryggen inn i bilen og lyse med ei lykt opp og se:) Tror jeg tok ned hanskerommet også får og komme lettere til... N75 ventilen sitter på innsugslangen mellom luftfilter boks og turbo ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 29, 2009 Har hatt litt problemer med å jobbe inni der ja, trangt om plassen.. Men fant omsider en grønn slange, det var mer korrekt 1,6bar rett etter 3500rpm ca, og hold seg fint på 1,5-1,4 før det gikk nedom 1,3 mot rødestreken Litt vanskelig og følge med på måler, turtall og vei når en skal dra ut 3. gir, men det stemmer sann ca det jeg oppgir her.. Skulle hatt noe som logget det.. Har plukket ut midtre luftdysa, og skal montere der.. Er det noe hull mellom der og ECU/hanskerom jeg kan bruke? Lage hull i luftedysa, eller få tak i en plate som passer inn ? Såfall, noen som har mål på de platene i gruppekjøpet? Så kan jeg støpe en i glassfiber eller noe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 29, 2009 Er bare å borre et hull i luftrøret baki der! Jeg har bare hull i luftgitteret hvor måleren er montert, ser bra ut det! Ser forresten bra ut ladetrykket! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 29, 2009 Takker for hjelpen idag folkens Litt innspill fra dere pluss litt leting fra min egen side så går alt Rett bak gitterene var der noen hull, det helt til høyre bak høyre gitter førte rett til bak hanskerommet, så jeg måtte bare ut med det.. Glimrende! Så knakk jeg ut av rillene slik at måleren akkurat fikk plass, ser ikke helt 100% ut, men ok sålenge. Måleren er for dyp, så må vell ta av litt av den ventilen.. Blir jo aldri brukt likevell.. Ola; Ble litt overrasket over trykket ja Kult at det holder seg så høyt oppe så lenge.. Skal skubbest noen liter luft når motoren skal ha 1,3-1,6bar på flere tusen rpm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...