justere hardhet på kw v3 rs4 b5

Anbefalte innlegg

hvordan justerer man kw v3 i hardhet? sitter noen beholdere nede på demperene som det ser ut som det er en umbrakoskrue på men hva skal man gjøre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal ikke skru på denne beholderen. Er en skrue under demperen som du stikker en stang inn i og vrir, og en på toppen for rebound. Er vel samme som vanlig A4.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stang? hvordan ser den ut? må man ta av demperene for og komme til den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For reboundjustering må du ta av demperen, hvis du ikke modder bilen slik som jeg har gjort: smil :http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=833661post833661

Justeringen er en liten skrue med hull på kryss gjennom. Det følger med en liten justeringsnøkkel som du stikker inn i disse hullene og vrir 90 grader, tar nytt tak og så videre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok.takker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det gamle dempere jeg har? ser det er luftnippler på dem som det er bilde av på kw sine sider?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På mine måtte jeg presse demperen helt i sammen for skru selve demperstaget enten til høyre eller venstre. Men jeg har KW2 da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vel justering av reebound og ikke hardheten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, variant 2 har bare reboundjustering. Variant 3 har andre justeringer, så man trenger ikke trykke demperen i bunn. Men det er bare å legge seg under bilen, så kommer du til bump-justeringen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor under skal den sitte? ikke noe hull under på demperene bak på mine dempere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Under her så sitter det et lite plastdeksel, en halvring som ligger rundt demperfestet mellom selve demperen og festet i fjærbeinet. Det kan tas av, og under der er justeringsskruen. Trangt som f... men det går å justere på bilen. Slik er det i allefall må min variant 3.

demper bak.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mmmm så ikke noe under der men får ta en titt til da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.