#1 Skrevet Mai 29, 2009 Hei Har kjørt bil med automat i ett år, før dette hadde jeg manuell. Nå er jeg tilbake på manuell, med en Golf GT 2008-modell. Er det noe gode teknikker for raske girskift? Hender jo at man ønsker å akselerere litt kjapt, og da merker jeg spesielt at mine girskift fra 1 til 2 gjør at jeg mister mye fart. Er det bare trening og atter trening som skal til. Mine girskift er ikke innarbeidet ennå, men noen har kanskje et tips eller to om kjappe girskift? Sander 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 29, 2009 Et girskift består jo av å flytte en spak, jo fortere jo bedre. Hvis du feks trener høyre handa di 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 29, 2009 Etter det jeg har erfart iallefall er at du ikke må røske, rive og tvinge girspaken rundt. Da stopper det opp bare. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 29, 2009 Kjappe girskift fra 1-2 gir må da være rimelig ugunstig!? Sliter jo veldig på syncringer i girkassa.. bedre å dra på i 2 gir da. Men driter du i girkassa di er det jo bare å rive i spaken alt du greier så fort du kan. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...