Hvordan få av endeledd på passat 01 model?? sitter fast:(

Anbefalte innlegg

Får F*aen meg ikke endeleddet av har fått løsnet alt, men det gjenge partiet på endeleddet som er skrudd inn i tannstanga sitter fast, og gjengepartiet i endeleddet er jo stapt rundt gummi inni endeleddet, slik at det bare flekser når jeg holder i mot og prøver å skru det av. Har ikke tilgang på varme for øyeblikket. Noen tips? Skal på 4 hjulskontroll på Tirsdag så må få byttet di.: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikker på at den siden du prøver å ta av ikke er en hel stang? enkelte biler har kun justering og avtagbar på en side..

det kan nemlig se ut som den er avtagbar, men det er den altså ikke (muligens)

dobbelt sjekk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sikker på at den siden du prøver å ta av ikke er en hel stang? enkelte biler har kun justering og avtagbar på en side..

det kan nemlig se ut som den er avtagbar, men det er den altså ikke (muligens)

dobbelt sjekk..

 

kjøpt nye endeledd til begge sider. Begge hadde samme delenr, og kan skrus av ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde det samme problemet på min, måtte ta av mansjetten der inne og skru av hele greia fra tannstaget. og så måtte jeg bytte begge deler, for det var rusta fast i gjengene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette lover ikke godt hører jeg. Var vel en grunn til at de ga opp når jeg hadde den inn på 4 hjulskontroll. Var så vidt under der og prøvde å skru litt på noen muttere, så sa de. Du må bytte endeledd på begge sider pga disse sitter som F og leddene går istykker når vi bruker varme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varme+kjølespray+rørtang.

Funker det ikke sitter det nok fast for alltid;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp nytt indreledd med en gang, og du unngår utrolig mye drittarbeid og banning. Koster ikke mer en ca 500 på mekonomen. Og det er det verst for å slippe all den drittjobben. Du skal vel heller ikke bruke varme på forstillingsdeler? Da det blir fort svakheter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp nytt indreledd med en gang, og du unngår utrolig mye drittarbeid og banning. Koster ikke mer en ca 500 på mekonomen. Og det er det verst for å slippe all den drittjobben. Du skal vel heller ikke bruke varme på forstillingsdeler? Da det blir fort svakheter.

 

Blir vel ikke svakheter før det skifter farge, og da skal det mye varme og litt tid til;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte gi opp og dele indre og yttre leddet så kjøpe 2 stk indre ledd også, så nå er alt byttet og klart til 4 hjulskontrolls på Tirsdag:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips til seinare: Kapp av ytterste del med vinkelsliper, sveis fast mutter og bånn gass med mutter trekker! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.