#1 Skrevet Mai 29, 2009 Får F*aen meg ikke endeleddet av har fått løsnet alt, men det gjenge partiet på endeleddet som er skrudd inn i tannstanga sitter fast, og gjengepartiet i endeleddet er jo stapt rundt gummi inni endeleddet, slik at det bare flekser når jeg holder i mot og prøver å skru det av. Har ikke tilgang på varme for øyeblikket. Noen tips? Skal på 4 hjulskontroll på Tirsdag så må få byttet di. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 29, 2009 sikker på at den siden du prøver å ta av ikke er en hel stang? enkelte biler har kun justering og avtagbar på en side.. det kan nemlig se ut som den er avtagbar, men det er den altså ikke (muligens) dobbelt sjekk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 29, 2009 sikker på at den siden du prøver å ta av ikke er en hel stang? enkelte biler har kun justering og avtagbar på en side..det kan nemlig se ut som den er avtagbar, men det er den altså ikke (muligens) dobbelt sjekk.. kjøpt nye endeledd til begge sider. Begge hadde samme delenr, og kan skrus av ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 29, 2009 Hadde det samme problemet på min, måtte ta av mansjetten der inne og skru av hele greia fra tannstaget. og så måtte jeg bytte begge deler, for det var rusta fast i gjengene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 29, 2009 Lykke til. Her er hvordan det endte for meg når jeg hadde samme problem: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=68252&highlight=endeledd+sitter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 29, 2009 dette lover ikke godt hører jeg. Var vel en grunn til at de ga opp når jeg hadde den inn på 4 hjulskontroll. Var så vidt under der og prøvde å skru litt på noen muttere, så sa de. Du må bytte endeledd på begge sider pga disse sitter som F og leddene går istykker når vi bruker varme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 29, 2009 Varme+kjølespray+rørtang. Funker det ikke sitter det nok fast for alltid;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 30, 2009 Kjøp nytt indreledd med en gang, og du unngår utrolig mye drittarbeid og banning. Koster ikke mer en ca 500 på mekonomen. Og det er det verst for å slippe all den drittjobben. Du skal vel heller ikke bruke varme på forstillingsdeler? Da det blir fort svakheter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 30, 2009 Kjøp nytt indreledd med en gang, og du unngår utrolig mye drittarbeid og banning. Koster ikke mer en ca 500 på mekonomen. Og det er det verst for å slippe all den drittjobben. Du skal vel heller ikke bruke varme på forstillingsdeler? Da det blir fort svakheter. Blir vel ikke svakheter før det skifter farge, og da skal det mye varme og litt tid til;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 30, 2009 Måtte gi opp og dele indre og yttre leddet så kjøpe 2 stk indre ledd også, så nå er alt byttet og klart til 4 hjulskontrolls på Tirsdag:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 1, 2009 Tips til seinare: Kapp av ytterste del med vinkelsliper, sveis fast mutter og bånn gass med mutter trekker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...