#1 Skrevet Mai 29, 2009 (endret) har en passat 16v som stopper når den blir varm. verkstedet snakker om coil el tennigsmodul. noe her som har vært borti dette? er en 93mod. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 31, 2009 ingen som har vært borti det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 19, 2009 ingen som vet? må vel begynne å kjøpe deler men hva er mest sansynlig det er? er dette noe man kan finne ut med vag com? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 19, 2009 Hadde det vært min bil, hadde jeg sjekket strømforsyningsrele som styrer hjernen og diverse, kan være dårlig eller vakkel i loddinga i dette, mener det står 30 på releet. (åpne det og sjekkNØYE loddingene, event lodd over punkter) Neste jeg ville sjekket var bensinpumpereleet for det samme. Hjelper ikke dette, så kan det være halvgiveren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 19, 2009 ok. skal sjekke. men det rare er at den stopper bare når den har blitt varm. Pappa hadde visst vært borti det på en gammel datsun en gang å der var det coilen. men skal sjekke loddinger før jeg evnt, kjøper ny coil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 19, 2009 Det som skjer med strøm når det blir varmt er at ting utvider seg litt, og da kan det være nok at et loddepunkt er dårlig, er ofte feil på diverse gammel VAG, hvertfall strømforsyvningsrele på golf 3 og Caravelle T4. Når den stopper, starter den igjen med en gang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 19, 2009 bilen må bli kald igjen før den starter.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 19, 2009 bilen må bli kald igjen før den starter.... Da er det en el.feil, kan være halvgiveren. Kan også være motoromdr.føler som sitter bakom oljefilteret, opplevde denne som feilkilde en gang på en golf 3 16v abf motor, han hadde byttet alt annet untatt denne, og til slutt var det denne som var årsaken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 19, 2009 Da skal jeg gå over releet og sjekke loddinger. Også leste jeg ett sted at hvis det var coilen ble denne varmere enn normalt så man kunne nesten kjenne det hvis den var gåen. Men får bare begynne i en ende...Hvor bør jeg evnt. kjøpe halvgiver? Denne sitter i fordeleren ikke sant? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 19, 2009 Da skal jeg gå over releet og sjekke loddinger. Også leste jeg ett sted at hvis det var coilen ble denne varmere enn normalt så man kunne nesten kjenne det hvis den var gåen. Men får bare begynne i en ende...Hvor bør jeg evnt. kjøpe halvgiver? Denne sitter i fordeleren ikke sant? Tviler på at det er coilen, har mest erfart enten så er den død eller så den ikke død... Ja, halvgiveren sitter i fordeleren. kan være knot og bytte selv, jeg kan sjekke opp nr til halvgiveren din hvis jeg får delenr/bosch nr på fordeler. (Sitter på et ESI-bosch program på jobben) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 20, 2009 jeg skulle se på releet som du mente var 30. men fant ikke noe 30. tok ett bilde av sikringsboksen. Hvem rele er det`? lurer igrunn å på om det finnes noe sikring for å koble vekk abs da lysende abs lampe er lite populært på eu. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 21, 2009 går forøvrig en ledning fra batteri, rød som blir grisevarm når bilen går. Den tilhører det orginale el nettet ser det ut som. fikk ikke tatt bilde idag men skal få gjort det i morgen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...