a4 tdi mister draget når motoren blir våt!?

Anbefalte innlegg

a4 en min mister trekkkraften før turboen slår inn hver gang jeg tar bilvask med motoren i gang, første gang jeg merket dette var når jeg kjørte over en ganske stor vanndam etter en liten flom, kjørte ganske rolig over og etter det så daua den helt av når jeg ga gass helt til den plutselig kom for fullt 3-4 sekunder etter gasspådrag, dette har som sagt da skjedd noen ganger og det går over etter 3mil med kjøring ca.. når jeg tar bilen i vaskemaskin uten motoren i gang fungerer alt helt fint etterpå, snakket med en på møller om dette og de mente det kunne være turbo feil, men det er jo rart den kun klikker hver gang det er vann i bildet og ingen ting ellers. hvis noen vet noe eller har vært borti lignede så er det bare å skrive. ser for meg at en utbedring hos møller blir dyr..:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sløkk motoren dår du vasker, så er vel saka løyst? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vann som legger seg på LMM og motor går i nød inntill dette tørker opp:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vann som legger seg på LMM og motor går i nød inntill dette tørker opp:)

gjør jo selvfølgelig det jeg kan for å unngå det, men lurte på om det er skadelig og om det bør fikses eller bare å kjøre på? =P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare å kjøre på, lite å få gjort med det.. så lenge motoren går så suger den såppas med luft at om du vasker den da så dras det vann inn og det vil legge seg på LMM , kan også forekomme i høye hastigheter i kraftig regnvær. det skal være en drenering i bunn av luftfilterboksen, om denne er tett så vil sympomene lettere komme. men det er ingen fare ei heller ingenting du får gjort med det annet enn å stoppe motor før vask. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet med min bil selv om jeg vasker bilen med motoren av:) Løsningen har vært å ta av "røret" mellom grill og luftfilterboks ved vasking. (trenger ikke verktøy for å fjerne dette).

Du er ikke den første som har dette problemet på en A4 med TDI, så det er sikkert ikke noe feil med bilen din.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet med min bil selv om jeg vasker bilen med motoren av:) Løsningen har vært å ta av "røret" mellom grill og luftfilterboks ved vasking. (trenger ikke verktøy for å fjerne dette).

Du er ikke den første som har dette problemet på en A4 med TDI, så det er sikkert ikke noe feil med bilen din.

takk takk:D det var godt å høre! blei ganske letta nå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.