problemer etter motorvask(audi 90)

Anbefalte innlegg

tok en motorvask på audi 90 min i går,og etter det,så går ikke motoren skikkelig.

var innom et bilverksted,og der nevnte dem at det kunne være vann i fordeleren,eller overslag i pluggledningene.

sjekket fordeleren,og der er det helt tørt.

holder jeg gasspeddalen på et fast turtall mellom 1500-5000 omdreininger,så faller den ned igjen til tomgangen,for så og gå rett opp til det turtallet jeg holder gassen på,for så og falle ned igjen,sånn holder den på hele tiden.

men over 5000 omdreininger,så blir problemet borte.

og gir jeg gass,og slipper gassen,så stopper bilen 8-10 ganger,dette har den heller ikke gjort før.

noen tips,før jeg høgger den,orker ikke og bruke flere uker for og feilsøke,og verksted er utelukket.

bilen er en audi 90 2,3 10v

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du kjørt motorn skikkelig varm etter vasken, slik at all kondens er dampet vekk?

Normalt etter motorvask at bilen fjutter og puttrer... Etter litt kjøring vil det gi seg etterhvert.

Når man vasker en motor, må man også passe på at man lar motorn kjøle seg ned en del før vask.

Håper bilen blir bra igjen. :)

Hilsen Jan Henrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lot bilen stå 10 min på tomgang etter vasken,og fikk så vidt kjørt bilen hjem igjen,ca 5,1km,og lot bilen stå på tomgang en stund etter at jeg var hjemme igjen.

prøvde igjen i dag,men problemet var der,lot bilen stå en stund på tomgang,+ at jeg ruset den litt.

men den blir ikke noe bedre,hadde ikke dette problemet før vasken.

ettersom bilen går greit på over 5000 omdreininger,så er det vel ikke fordeleren,eller overslag i pluggledningene?har sjekket om det er vått både i fordeler,og i plugghettene,men er ikke antydning til fuktighet.

var ikke rare motorvasken heller,brukte avfetting,og bare dusjet det av,og passet på så jeg ikke spylte rett på noen av elektriske deler.

skulle bare ta en motorvask,før jeg skulle demontere toppen,og sende den inn til velox motor,men det blir det ikke noe av,før dette blir fikset(om det lar seg fikse)

vil ikke risikere at problemet fremdeles er der,når jeg får tilbake toppen,så jeg må bruke 10k til på feilsøking: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket om det er fuktighet i luftfilteret/traktene inn i boksen?

Da vil bilen oppføre seg akkurat likt som du beskriver ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok,da skal jeg sjekke der i morgen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje du har knerta en luftslang eller.no... Altså fått no vakumlekkasje kanskje...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sleit med mye av det samme etter at det sprutet frostvæske rundt i motorommet mitt.

Jeg anbefaler å gå over fordeler og alle kontakter du finner og spraye litt med WD40 eller lignende. Det hjalp iallefall for meg;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekket litt i dag,bilen oppførte seg ikke noe likere i dag heller,så jeg løsnet sorte belgen,og på undersiden av den,så var det et stort hull,og på innsiden,og inn mot"gasseren",så var det en sort bløt gjurpe,så selv om det hullet har verdt der fra før,så fikk jeg sikkert sprutet litt vann inn i hullet,så mulig det er dette som lager problemet?

hva heter denne plastbelgen?

kanskje noen har en sånn liggende?og som er hel?

noen bilder av plastbelgen:

001-3.jpg

002-3.jpg

003-3.jpg

004-2.jpg

her var det også et lag med svart gjurpe,men rengjorde med wd40 og papir

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.