#1 Skrevet Mai 30, 2009 Er det sperre eller brems på disse? Om det er brems, hvor mange prosent? Hvor mye mer tåler en RS2 kontra en S2? Hvordan er mulighetene for å overhale? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 30, 2009 vacum styrt 100% sperre, mekanisk.. med hastighets begrensning. kan man det så går det selvfølgelig ann å overhale.. men på ingen måte en jobb for en som ikke har tilgang til rep håndbøker og rett verktøy. hvem som tåler mest aner jeg ikke.. men uansett lite sansynlig at rs2 tåler mindre hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 30, 2009 Tåler like mye, men alt kommer ann på bruken... Den låser jo som Stian sier 100% mekanisk, så skal litt til å rive den fra hverandre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 30, 2009 Takk for rask info! men hva mener du, Stian, med hastighetsbegrensning? Hvordan virker denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 30, 2009 orginalt så går vel sperra av om man skrur den på ved ca 25kmt eller rundt der:) så orginalt så er den der bare som igangkjørings hjelp, og går av pga sikkerhetsmessige grunner, for fører. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 30, 2009 Den skrur seg av over 25km/t...Den vil du ikke få om du monterer den på S4'n likevel Jan.. Bare husk at du må/burde stå stille når du skrur den på. Evt kjøre sakte rett fram... Hvis ikke kan det bli kortvarig glede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 30, 2009 Hum... så det er ikke mulig å bruke denne på B5 og modifisere sperra slik at den er inne uansett hastighet? Er det slik å forstå at den ikke tåler dette..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 30, 2009 Hum... så det er ikke mulig å bruke denne på B5 og modifisere sperra slik at den er inne uansett hastighet? Er det slik å forstå at den ikke tåler dette..? Les hva jeg skreiv da. Du vil ikke få det hvis du monterer slik diff.... Du må bare ha vacum/trykk til sperremekanismen og en knapp til å skru dette av og på.. Du kan godt kjøre med den på hele tiden, men lite poeng i det annet enn på bane evt.. Eller på vintern. Er en mekanisk sperre.. Med en liten pumpe som dytter/drar på en arm når sperra skal av/på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 31, 2009 Ja, skjønner hvordan det er originalt. Du skrev: "Den vil du ikke få om du monterer den på S4'n likevel Jan." Mente du med dette at jeg ikke vil få en automatisk deaktivering av sperra ved 25km/t eller mente du at jeg ikke vil få aktivert sperra i utgangspunktet. Om det er sistnevnte må man vel klare å finne en måte for å modifisere dette. (Leste et par ganger til og det var vel at jeg ikke får automatisk deaktivering..?) Det er i forbindelse med banebruk jeg tenker på dette da det er et problem med gasspådrag ut av sving da jeg bare får spinn på det indre bakhjulet (hjulet med minst vekt/marktrykk). Finnes det noen muligheter for å modifisere eller montere brems på torsen og framdiff? Noen som har gjort dette. Var vel en på forumet her som sveiset torsen... Det er neppe noen løsning om man skal bruke bilen på vei mtp slitasje på drivledd og drivverk generellt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 31, 2009 Du vil IKKE få automatisk avkobling 034 har vel noe mikkmakk dem gjør med Torsen diffen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 29, 2010 RS2 bakdiff på A4 b5, hvordan løse man dette med vakuumet/trykket? Om jeg legger inn sperra på lav hastighet, så tåler denne å ligge inne et par runer rundt ACR? Den elektriske kontakten, hvilken funksjon har denne egentlig? Løser ut armen inn på klokka ved 12V på ledningene eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 29, 2010 RS2 bakdiff på A4 b5, hvordan løse man dette med vakuumet/trykket? Om jeg legger inn sperra på lav hastighet, så tåler denne å ligge inne et par runer rundt ACR? Den elektriske kontakten, hvilken funksjon har denne egentlig? Løser ut armen inn på klokka ved 12V på ledningene eller? På min har jeg koblet opp med orginale styrings boksen til vacum styringa og den orginale bryteren. Må vel ha den orginale vacum boksen å orginal bryter for å få dette til å virke enklest mulig. Kobler inn dette når jeg føler for det å den står som regel på hele tiden når jeg kjører på bane 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 29, 2010 Fant ut det med kontakten selv forbindelse når sperra er inne, brudd når den er ute. Dvs at med ei lita lampe og 12V spenning så lyser den når sperra er inne Men funkjsonaliteten med slangene? how too? Ser for meg at med bare trykk for å legge inn så legger den ikke ut helt uten videre pga dårlig returkraft i selve staget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 29, 2010 Fant ut det med kontakten selv forbindelse når sperra er inne, brudd når den er ute. Dvs at med ei lita lampe og 12V spenning så lyser den når sperra er inne Men funkjsonaliteten med slangene? how too? Ser for meg at med bare trykk for å legge inn så legger den ikke ut helt uten videre pga dårlig returkraft i selve staget? Inne i styringsboksen er det en magnetventil som vender vakuumet fra ene slangen til diffen til andre når du aktiverer diffknappen. Før styringsboksen har du en enveisventil og et t-stykke som splitter vidre til et vakuumreservar. Husker ikke pin-out på styringsboksen, men har flytskjema liggende hvis det skulle være av intresse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 29, 2010 Fant ut det med kontakten selv forbindelse når sperra er inne, brudd når den er ute. Dvs at med ei lita lampe og 12V spenning så lyser den når sperra er inne Men funkjsonaliteten med slangene? how too? Ser for meg at med bare trykk for å legge inn så legger den ikke ut helt uten videre pga dårlig returkraft i selve staget? Du må ha styringen til vacumen.. vacum inn fra motor å 2 ut til diffen. Om du er dyktig med brytere å slikt så fikser du sikkert en, men på min var det prøvd med vanlig bryter å det fungerte ikke.. Så no er alt koblet opp slik det er orginalt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 30, 2010 okei Hvor får jeg tak i en sånn? eventuelt hvordan ser den ut? tenkte å bruke en vacuumpumpe fra sentrallåsen og kjøre den den veien jeg ville for å lage trykk/vacuum. Du har rs2 kasse i b5 sant? hvordan løste du drivakslinger forran? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 30, 2010 okei Hvor får jeg tak i en sånn? eventuelt hvordan ser den ut? tenkte å bruke en vacuumpumpe fra sentrallåsen og kjøre den den veien jeg ville for å lage trykk/vacuum. Du har rs2 kasse i b5 sant? hvordan løste du drivakslinger forran? Postet bilde av styringen med vakuumreservar og enveisventil lengre opp. Hvis du bruker enveisventil så kan du ta vakuum fra innsuget. Jeg kjøpte alt jeg trengte brukt her på forumet. Møller skulle ha i overkant av 2000 kun for enveisventilen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 30, 2010 Postet bilde av styringen med vakuumreservar og enveisventil lengre opp. Hvis du bruker enveisventil så kan du ta vakuum fra innsuget. Jeg kjøpte alt jeg trengte brukt her på forumet. Møller skulle ha i overkant av 2000 kun for enveisventilen... Mini pc med 9" skjerm i garasjen så fikk ikke med meg posten din i det hele tatt.. 2k er jo ca det man kunne forvente av møller.. Må se hva jeg får til. har noen deler liggende så send en PM 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 30, 2010 Så den tåler å bli kjørt i høye hastigheter? lurer på om jeg skal legge opp bryter på den blå/hvite ledningen før våler så jeg har muligheten for å ha den innkoblet hvis det passer seg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 30, 2010 Så den tåler å bli kjørt i høye hastigheter? lurer på om jeg skal legge opp bryter på den blå/hvite ledningen før våler så jeg har muligheten for å ha den innkoblet hvis det passer seg. Det skal godt gjøres å ødelegge den diffen, så det trenger du ikke å bekymre deg over. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 30, 2010 Det skal godt gjøres å ødelegge den diffen, så det trenger du ikke å bekymre deg over. Helt klart! Jeg syntes bilen oppfører seg mye bedre på bane med sperra på enn av. Føles ut som bilen blir litt "stivere" samtidig som den ikke spinner på innerhjulene på veg ut av sving. Og så ha man mulighet til og drifte litt når man får lyst;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mai 30, 2010 Jeg har skrudd av og på diffsperra i hastigheter fra 5 til 160km/t. Aldri kommet så masse som en lyd. Sperra står på hele tiden på banetreff og diverse autoslalom. Den får juling for å sei det slik. Det vil jo da med tiden bli slitt, men det skal ufattlig masse til for å kvelde en slik diff. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mai 30, 2010 Postet bilde av styringen med vakuumreservar og enveisventil lengre opp. Hvis du bruker enveisventil så kan du ta vakuum fra innsuget. Jeg kjøpte alt jeg trengte brukt her på forumet. Møller skulle ha i overkant av 2000 kun for enveisventilen... tror dem har bommet en del på ventilen med deg for sist jeg kjøpte en så betalte jeg 137kr meiner jeg på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mai 30, 2010 Helt klart! Jeg syntes bilen oppfører seg mye bedre på bane med sperra på enn av. Føles ut som bilen blir litt "stivere" samtidig som den ikke spinner på innerhjulene på veg ut av sving. Og så ha man mulighet til og drifte litt når man får lyst;) Da er det ikke tvil, dette må prøves 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mai 30, 2010 Da er det ikke tvil, dette må prøves Kjør på! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...