Noen som kan hjelpe??? S4'en starter ikke..

Anbefalte innlegg

tenkte eg skulle starte s4'en for en gangs skyld, den har stått i ro i ca to mnd, så merket eg at den ikke låste seg opp når eg trykket på nøkkelen, så eg satte den på lading, å da begynte den å pipe å vinduene gikk ned, så etter en stund så skulle eg prøve å starte den å motoren gikk fint rund å alt, men ikke faen om den startet, å vinduene gikk ikke ann å ta opp igjen, å det går ikke ann å låse bilen eller noe, har klikket helt, kjørte vag-com test på den, å der stod det noe om at den ikke fikk kontakt med motoren å noe med ECU'en....noen som har opplevd lignende eller vet ka dette kan vere?????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

INGEN??? :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med vinduene er typisk ved dårlig batteri, dette styres av en komfortfunksjon i sentrallåspumpa som blir spinnvill ved lav spenning. Sjekket om du har bensin, gnist osv? Stod tenninga på når du kjørte VAG-COM? Hvis ikke får du ikke kontakt med hjernen. Evt. kan det være tegn på at sikringen til hjernen er gåen og det er derfor du ikke får start. Sitter en sikring rett over hjernen under teppet på passasjersiden framme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der har skjedd meg sååå mange ganger når jeg er tom for strøm..

Sørg for at det er nogelunde med strøm på batteriet, ihvert nok til å starte bilen..

Fjern så laderen og ta av den ene polen.. La bilen stå en 5-15 min tid uten spenning, sett så på batteripolen, prøv så og starte bilen, problemet bør være løst :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet var verre en eg hadde trodd, eg tok ut hjernen på bilen å der var det noe som hadde svidd seg:( skjønner ikke koffor, så nå er ny hjerne på vei...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Isj da.. Den er litt værre ja :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet var verre en eg hadde trodd, eg tok ut hjernen på bilen å der var det noe som hadde svidd seg:( skjønner ikke koffor, så nå er ny hjerne på vei...

Sjekk at du har hel "jordingskabel" fra chassi til motorblokk/girkasse. har vært borti å brenne styreenheten pga at den er defekt da søker "starteren" gods mellom den letteste veien som kan fort være styreenheten.

sier ikke at dette er feilen men at det er en mulighet som bør sjekkes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørt på med 24volt under lading du eller? hørtes ikke helt bra ut i hvertfall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jordingskabel var strøkent:) 24volt ja:P hehe, skulle nesten virke sånn...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.