#1 Skrevet Mai 30, 2009 Vært å sett på "ny" bil i dag. Bilen er så å si strøken, men har ett par mangler. Revers fungerer kun da bilen er varm, og motorlampe lyser. Møller sier at motorlampen lyser pga. gåen lmm, men bilen går strøkent, så nåværende eier har ikke giddet å bytte. Revers har vært gåent i 2 år, og er visst en standard feil på disse kassene? Hvordan er disse motorene? og gearkassa? bilen har gått litt over 200 000. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 30, 2009 Det med kassa er et kjent problem ja. Det at revers kødder seg er første symptom til havari. Jeg ville utbedret det ASAP. I norge koster en overhaling/byttekasse mellom 30-40 laken. I polen 9800,- Motoren vet jeg ikke noe spes om, rykte på forumet er at den er en meget god maskin. Så sant at alle servicer er overholdt. Men ikke ta det for god fisk at det er LMM'en som gjor at motorlampen lyser, det kan skjule andre feil/mangler også.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 30, 2009 ok. Tror den er tatt vare på, bortsett fra det med gearkassa da.. Synes ikke 10 løk for overhaling var så avskrekkende Det som er så rart er at det ikke finnes symptomer på motorlampen. bilen går som ett skudd den Prøvekjørte i dag, deilig bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 30, 2009 ok. Tror den er tatt vare på, bortsett fra det med gearkassa da.. Synes ikke 10 løk for overhaling var så avskrekkende Det som er så rart er at det ikke finnes symptomer på motorlampen. bilen går som ett skudd den Prøvekjørte i dag, deilig bil Kjør en diagnose test på den og legg ut noe feillager her.. ikke uvanlig at det er feil på sekundærluft systemet på disse.. et merkes ikke alltid på motor men på avgassen ved kald motor. men det er bare en av mange ting som kan være feil.. selv om du ikke merker noe:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 30, 2009 Var da møller kjørte diagnose de hadde sagt at det var lmm. Men tror ikke jeg lar meg skremme av den lampen uansett.. Bilen virker bra, og det er riktig pris på den. For dette går vel for å være en bra motor? Har hørt en del dritt om 4.2, men det gjelder vel stort sett de eldre. Voksen kar som virker seriøs som selger den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 1, 2009 bump. ingen som har noen gode/dårlige erfaringer med disse motorene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 1, 2009 du har pm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 16, 2009 Det med kassa er et kjent problem ja. Det at revers kødder seg er første symptom til havari. Jeg ville utbedret det ASAP. I norge koster en overhaling/byttekasse mellom 30-40 laken. I polen 9800,- Ole-Jørgen: Hvor har du den prisen fra? Altså at overhaling av kasse koster 9800kr i Polen?? Det var litt mye synes jeg Kanskje med bensin NO-PL-NO og hotell opphold:) Vet om en norsk allroad som står i Polen nå. Overhaling av tiptronic kasse, 2 dagers arbeid, total overhaling ca 7000kr. Det blir gjort faktisk på et DYRT polsk verksted -> http://www.teomotors.pl/en/4,automattic-transmissions-torque-converters 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 16, 2009 Ole-Jørgen: Hvor har du den prisen fra? Altså at overhaling av kasse koster 9800kr i Polen?? Det var litt mye synes jeg Kanskje med bensin NO-PL-NO og hotell opphold:) Vet om en norsk allroad som står i Polen nå. Overhaling av tiptronic kasse, 2 dagers arbeid, total overhaling ca 7000kr. Det blir gjort faktisk på et DYRT polsk verksted -> http://www.teomotors.pl/en/4,automattic-transmissions-torque-converters Den prisen har jeg ifra en annen kar som hadde hatt sin Audi i Polen her ifra klubben. Ingenting er bedre når det er billigere andre plasser:) Hvor i Polen ligger det verkstedet her da? Sånn i forhold til ferger eller Tyskland? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...