#1 Skrevet Mai 31, 2009 (endret) Har en Golf V 2004 mod.2.0 tdi motorkode BKD. har tatt noen bilder og lurte på om noen kan hjelpe med med å si hva de forskellige tingene er?! Bilde 1: 1:Dieselfilter? 2:hmm har en slange som ser ut å gå bort til egr greiene?! 3:står vel på egr ventilen?! hva er dette? 4:hvor fører denne slangen til tro? står vel rett før LMM?? Bilde 2: 1: Dieselpumpe? her går rør fra diesel filteret inn og ut ser det ut som. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 31, 2009 ingen som kjører 2.0 tdi som kan litt skruing? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 31, 2009 (endret) 1: DieselFilter 2: Vakum "bombe" Fungerer som en en vakumtank for å opprettholde vakum 3: Aktuator klokke til EGR-ventilen. Den som styrer ventilen. 4: Vakumslange som er kobla til inn-luft før turbo Bilde nr.2: 1: Høgtrykkpumpe til PumpeDyse elementene som sitter midt inne i toppen. Denne lager høyere trykk for at pumpedysene skal kunne pumpe opp trykket til rundt 2000Bar. Håper det var nok info? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 31, 2009 takk for god info! dette vakumet.. er det bare tilstede når bilen er i gang eller er det der hele tiden? kan eg koble fra vakum slanger o.l når bilen ikke går eller vil eg da miste vakumet og må gjøre noe spes for å bygge det opp igjen, eller gjør bilen dette selv? beklager hvis dette er dumme spørsmål men kan ikke så mye vakum systemer og hvordan de fungerer...(plus veldig mye annet... ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 31, 2009 takk for god info!dette vakumet.. er det bare tilstede når bilen er i gang eller er det der hele tiden? kan eg koble fra vakum slanger o.l når bilen ikke går eller vil eg da miste vakumet og må gjøre noe spes for å bygge det opp igjen, eller gjør bilen dette selv? beklager hvis dette er dumme spørsmål men kan ikke så mye vakum systemer og hvordan de fungerer...(plus veldig mye annet... ) Kan fint kobles fra ja, motoren lager nytt umiddelbart når du starter bilen;) Det er litt vakum etter at du slukker bilen, men det forsvinner etter kort tid, det er ikke farlig og du trenger ikke ta noe forhåndsregler når du skal koble av slangene om det er det du tenker på. Bare pass på å koble alt på igjen så motoren ikke suger falsk-luft. det kan føre til redusert motorfunksjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 31, 2009 jepp var d eg lurte på. Takk for gode svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...