Emissions workshop, hva betyr det?

Anbefalte innlegg

Fikk opp den "advarselen" her om dagen, et gult motorsymbol begynte også å lyse samtidig.

Noen som vet hva det betyr og hva som eventuelt er feil? Bilen går som den skal...

Har ikke fått lest ut feikoder ennå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Emission er vel utslipp, så feil på lambda eller tilsvarende kanskje? Er helt sikkert generert en feilkode.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper du har feil på EGR-systemet lagra i feilminne ditt;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk dette opp på Golfen for ikke lenge siden. Feilen var en sensor på DPF som forårsaker høy temp. i eksos systemet. Luktet skikkelig svidd når jeg kjørt bilen. Kostet meg en drøy 1000-lapp å få byttet hos Møller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, men bilen går som den skal (tror jeg hverfall, det er bra med fart i den...), lukter ingen ting, starter lett, tempen er fin, fusker ikke osv.

Tenkte EGR med en gang, alternativt noe skit i eksosen som har løsna og tettet katalysatoren, men da burde den vel gå dårligere? Er en eldre herre som hadde bilen før meg og kan ikke tenke meg at den ble noe annet enn daukjørt.

Får vel ta en tur på Albjerk til uka, må vel bestille time tenker jeg..

Men har vel ikke DPF på min?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk den feilmeldingen i dag, fjernet egr i går....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men har vel ikke DPF på min?

Nei, det tviler jeg på igrunn på at du har. Kom vell ikke som standard før 07/08

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stopper bilen litt hardere? når du skrur av motor? tipper deffekt v157 innsugsspjeld

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke merket noe ved stopp. Men skal følge med neste gang jeg er ute og kjører. Koster den moroa mange kroner? Går det an å skru selv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lett og bytte men dyr.. husker ikke helt pris.. sitter skrudd mellom egr ventil og innsuget.. der turboslangen går inn på innsug.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merket ikke noe snusk da jeg skrudde den av i stad.

Blir vel en tur innom Albjerk i morgen for å spørre pent om de kan lese ut feilkoder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått opp denne feilmeldingen to ganger på min 1.9 TDI (131 hk)..

Første gangen var det N75 ventilen, og nå sist var det defekt luftmengdemåler... Begge ganger med "emissions workshop" i displayet....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var et sjeld på manifolden som var defekt, mer fikk jeg ikke vite. Gikk på garantien gjorde det også :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.