Anbefalte innlegg

Hei

Går ikke å justere sete opp lengre, får det ned, men ikke opp. di andre funksjonene virker som di skal. noen som vet hva som kan være feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Går ikke å justere sete opp lengre, får det ned, men ikke opp. di andre funksjonene virker som di skal. noen som vet hva som kan være feil?

Er nok et av motorene under setet ditt som har hengt seg opp litt - sånt skjer - setet må ut (med mindre man liker å skru trangt) - deretter må problemet feilsøkes, om det kommer lyd hvis du bruker knappen tyder det på at motoren er fin, og at det er et drev eller noe under der som er gåent - evt hoppet av.

Ganske lett og billig ting å fikse. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer ikke lyd fra motoren når jeg tryker på knappen for å løfte setet. Hvordan tar jeg ut sete? går vel an å bruke motoren fra pasasjersetet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men antar den er ok siden du får senket setet. (motoren altså).

Det er fire torx-bolter som holder setet ditt på plass, når de er løse er det bare å løfte ut setet (pass på å koble fra ledningsnettet under).

Vil tro det går fint å bruke motor fra passasjer-setet.

Må ha ut setet mitt snart også - smøre opp litt og fikse samme type feil som du har - bare at jeg sliter med ene nakkestøtten min. :D

Helt "normalt" at det ryker - og stort sett er det heldigvis rimelige deler som tar kvelden.

Hvis du skal gjøre jobben så ta noen bilder, så fremtidige kan få noen tips ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja. Da har jeg prøvd, fikk løst sete, men hvordan i f skal jeg få koblet løs ledningene så sete blir helt løst? di sitter jo plugget i på undersiden av ei plate som sitter fast i festerammen til setet.

er umulig å komme til med mine hender hvertfall: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, på bilen min kan jeg dra opp de kablene fra under teppet - og koble de fra - tror koblingen din også ligger der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen modell A3 er det du har? Hatt gamle typen A3/S3 selv, der er det bare to 13mm bolter som må løsnes for å kjøre setet helt tilbake (ut av skinnene), vippe setet tilbake og vips så er de kontakter av. Hadde lignende problem med setet selv. Da gikk det fint å heise setet opp men ikke ned. En liten mikrobryter som satt under setet hadde hengt seg opp så motoren trodde setet hele tiden stod i bunn...easy fix hvis det er problemet med ditt sete...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en 2001 mod 5 dørs. venter bare på at det skal slutte å regne ute så jeg kan prøve å finne en måte å få ut ledningspluggene på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en 2001 mod 5 dørs. venter bare på at det skal slutte å regne ute så jeg kan prøve å finne en måte å få ut ledningspluggene på.

Her er et utklipp fra elsawin om hvordan man skal skru det ut - kikket over de andre dokumentene også, står ikke noe spesifikt om kablene, så antar det bare skal være å koble de ut på en måte.

A3 - seter.pdf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.