Hvor skaffe bedre svinghjul og clutch til passat tdi 01 mod

Anbefalte innlegg

Hvor kan man skaffe bedre svinghjul og clutch til passat tdi 4 motion 01- 05 modell. Og Passer clutch og svinghjul fra vanlig passat tdi FWD?? 01-05 modell. Sett flere oppgraderingssett til vanlig FWD på nettsider i utlandet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nordicturbo.dk har vet jeg. Skal bestille derfra om ikke lenge selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nordicturbo.dk har vet jeg. Skal bestille derfra om ikke lenge selv.

 

Har sendt de mail nå:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte også mail til Velox her i norge. De hadde ikke enkelmasse svinghjul til Min motor AVF.Men fikk bla. dette til svar: "Hei igjen Mr. Strandheim, Med AVF har du 240mm clutch og svinghjul. En (uprøvd) mulighet kan være enkeltmasse svinghjul og clutch fra Audi RS4, alternativt bytte til en 228mm løsning for AWX. Merk at enkeltmasse svinghjulene har lavere vekt enn originalt, spesielt 228mm svinghjulet som er 7,3kg. Din girkasse har større klaringer enn tidligere girkasser, og du er utsatt for ulyder når motoren ikke står i gir. Typisk ved tomgang når bilen står stille. Dette vil være tilfelle med RS4 clutchen også, men i mindre grad. Er også store forskjeller fra girkasse til girkasse. Fordelen er bedre gass-respons, noe tidligere ladetrykk og selvfølgelig mulighet til høyt dreiemoment uten vibrasjonsproblemer." Noen som vet om rs4 deler passer Er vel samme girkasse hus på min 6 trinns kasse som på rs4 kassa??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer igrunn på samme selv til en audi b5 quattro med tdi motor (AFN).

Går ikke å bruke noe fra eldre diesel typ 1Y eller 1Z, de har vel 228mm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er lite i ettermarkedet til langstillte TDi motorer desverre. :(

 

For å unngå svinghjulhavari ved mye dreimoment må en over på enkeltmassesvinghjul, men det vil støye når bilen står i fri som nevnt over her. Skal støye endel mindre med svinghjul med samme vekt som originalt, men det som er av enkeltmasse svinghjul på markedet er som regel letta da de er beregnet for bensin markedet. Vet det har vært å få tak i slike tunge enkeltmasse svinghjul til tverstillte motorer, men sannsynligvis er dette custom deler, ikke lett å komme over.

 

Letta svinghjul er generellt fy-fy på diesel. Skal du kjøre med lettet svinghjul, så har jeg lest anbefalinger på at en bør også lette svingningsdemper tilsvarende for å få balanse i bunndelen igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte også mail til Velox her i norge. De hadde ikke enkelmasse svinghjul til Min motor AVF.Men fikk bla. dette til svar: "Hei igjen Mr. Strandheim, Med AVF har du 240mm clutch og svinghjul. En (uprøvd) mulighet kan være enkeltmasse svinghjul og clutch fra Audi RS4, alternativt bytte til en 228mm løsning for AWX. Merk at enkeltmasse svinghjulene har lavere vekt enn originalt, spesielt 228mm svinghjulet som er 7,3kg. Din girkasse har større klaringer enn tidligere girkasser, og du er utsatt for ulyder når motoren ikke står i gir. Typisk ved tomgang når bilen står stille. Dette vil være tilfelle med RS4 clutchen også, men i mindre grad. Er også store forskjeller fra girkasse til girkasse. Fordelen er bedre gass-respons, noe tidligere ladetrykk og selvfølgelig mulighet til høyt dreiemoment uten vibrasjonsproblemer." Noen som vet om rs4 deler passer Er vel samme girkasse hus på min 6 trinns kasse som på rs4 kassa??

 

Kan original rs4 clutch og svinghjul være eit alternativ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå sendt mail til enda flere: ECS Tuning. Clutchnet. BO Racing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende, fortsatt på utkikk jeg og. Ser på tdiclub at en med samme drivlinje som du i passaten(forsåvidt også lik min) blir anbefalt stage 2 kitet til 1,8turbo. 240mm singlemass svinghjul med RS4 trykkplate og lameller som visstnok skal være bolt on. Eneste aberet jeg ser med den løsningen er at den er lettet endel. Komplett pakke veier 25% mindre enn standard såvidt jeg husker.

 

Har forresten funnet en garret hybrid som er bolt on på våre motorer om du er på utkikk etter mer der også:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende, fortsatt på utkikk jeg og. Ser på tdiclub at en med samme drivlinje som du i passaten(forsåvidt også lik min) blir anbefalt stage 2 kitet til 1,8turbo. 240mm singlemass svinghjul med RS4 trykkplate og lameller som visstnok skal være bolt on. Eneste aberet jeg ser med den løsningen er at den er lettet endel. Komplett pakke veier 25% mindre enn standard såvidt jeg husker.

 

Har forresten funnet en garret hybrid som er bolt on på våre motorer om du er på utkikk etter mer der også:)

 

Ja, et slikt kit har de på ESC.. til passat 1,8T.. avventer svar:) BO racing kunne ikke skaffe noe. Fikk svar derifra nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var kitet hos ECS jeg tenkte på også, glemte skrive det gitt. Da venter vi på oppdatering med svaret fra ECS. Skal ikke se bortifra at de selger flere kit til norge da:) Prisen var det ikke stort å si på igrunn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også fått dette svaret på et forum..:

 

"You want either a SMF from any longitudinally mounted Audi/VW from the 80's/90's or 240 mm DMF and clutch from 6 speed longitudinal PD Audi/VW/Skoda Superb WITH starter from the same engine.

 

Audi S2 pressure plate and clutch with the SMF holds over 400 Nm and you can get Sachs Race pressure plate for even more grip. Part Numbers I can dig up if necessary."

 

Så jeg kan ta et svinghjul fra en gammel audi 80 med lagstilt motor og det vil passe på 6 trinnskassa mi??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om det finnes orginale vw eller audi enkelmasse svinghjul som passer på 1,9tdi langstilt motor??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fått svar fra ECS nå.. di har ikke noe clutch eller svinghjul til 1,9tdi AVF.. pga denne ikke ble levert i usa.: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.sachsperformance.com har ihvertfall trykkplate og lamell som skal tåle 565+ Nm men Sachs Performance = dyrt

http://www.sachsperformance.com/sachs-race-engineering-sportkupplungen/vw/vw-passat-3b3/19-tdi-4motion-96-kw-avf-112000-052005/index.html

 

Jeg ville sendt en mail til Aaron som driver boraparts.com. Han har mye snop til tverrstillte TDi motorer, så muligens han eller hans leverandører kan skaffe noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boraparts kunne ikke hjelpe meg,, han hadde enkelmasse svinghjul til passat vr6 4 motion 2001 mod.

Men det passer vel ikke på en 1,9tdi vel??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boraparts kunne ikke hjelpe meg,, han hadde enkelmasse svinghjul til passat vr6 4 motion 2001 mod.

Men det passer vel ikke på en 1,9tdi vel??

 

Tviler på det, men muligens deler til 1.8T passer? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tviler på det, men muligens deler til 1.8T passer? : klø :

 

Det som er problemet der er om 5 og 6 girskasser bruker samme svinghjul/ clutch og om 4 motion spiller noen rolle her. 6 trinns kasse var visst ikke vanlig i USA fikk jeg høre. Og passat med TDI kom ikke i usa i denne modellen visstnok

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si jeg begynner å bli meget frustrert over å ikke finne noe enkelmasse svinghjul til AVF motoren.. Er det mulig?? Ingen i usa har noe som passer, da de ikke hadde denne motor og girkombinasjon..: bh :

 

Kan svinghjul fra passat 1,8T med 6 trinns kasse passe da? Regner med at passat 1,8T har 6 trinns kasse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skulle også hatt clutch og svinghjul. Begynt å slure så vidt ved pådrag... :P Men, det er bare noen ganger.

 

Noen som veit om det er mye jobb å bytte på disse bilene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boraparts kunne ikke hjelpe meg,, han hadde enkelmasse svinghjul til passat vr6 4 motion 2001 mod.

Men det passer vel ikke på en 1,9tdi vel??

 

Hmm.. kan kunne hjelpe meg og jeg har også AVF motoren. :) Han kunne lage et enkeltmassesvinghjul tilnærmet originalvekta og den nye clutchen som skal ligge på rundt 800nm. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. kan kunne hjelpe meg og jeg har også AVF motoren. :) Han kunne lage et enkeltmassesvinghjul tilnærmet originalvekta og den nye clutchen som skal ligge på rundt 800nm. :D

 

hmmm.. han har tydeligvis lite peilig på hva som passer omhverandre da.. hadde ikke noe til passat med avf og 4 motion sa han

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er problemet der er om 5 og 6 girskasser bruker samme svinghjul/ clutch og om 4 motion spiller noen rolle her. 6 trinns kasse var visst ikke vanlig i USA fikk jeg høre. Og passat med TDI kom ikke i usa i denne modellen visstnok

 

Sendte du mail til boraparts og spurte dem.. Har selv kjøpt fult kitt hos dem for min ARL motor. FIkk da et spesial lagd svinghjul til 6 trinskassa (EFF) kitet står ikke på siden deres men Aaron satte sammen et kit som passet, han har selv det samme kittet. Samme spesifikasjoner som dette kittet herVW DC Stage III+ Clutch kit

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sendte du mail til boraparts og spurte dem.. Har selv kjøpt fult kitt hos dem for min ARL motor. FIkk da et spesial lagd svinghjul til 6 trinskassa (EFF) kitet står ikke på siden deres men Aaron satte sammen et kit som passet, han har selv det samme kittet. Samme spesifikasjoner som dette kittet herVW DC Stage III+ Clutch kit

 

sendt mail ja. De skaffer det meste til tverrstilte motorer men min er langstilt;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skulle også hatt clutch og svinghjul. Begynt å slure så vidt ved pådrag... :P Men, det er bare noen ganger.

 

Noen som veit om det er mye jobb å bytte på disse bilene?

 

Skal bytte svinghjul og clutch i løpet av neste uke.

Får komme tilbake med resultater etterhvert.

 

Jeg har gitt opp å lete etter forsterket svinghjul, har fått nytt fra mekonomen, da de var billigere enn hos møller.

Jeg må ha bilen i orden før ferien. Eksosanlegget holder på å riste i stykker grunnet vibrasjon fra svinghjulet.

 

Mekanikeren som skal hjelpe meg mener det skal gå på en kveld.

Bytter da simmering på veiva og på girkassa også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.