#1 Skrevet Juni 1, 2009 Har en 04mod. A4 1,8T Quattro orginalt 163hk men er noe modifisert med deriblandt rs4 turbo, 3" innsug og større dyser enn org. Turbotrykksmåleren viser at jeg ikke lenger har samme vakuum som tidligere. Har en måler som viser trykket i PSI og vakuumet bruker å ligge på ca -20 eller hvordan dette blir, men nå er det bare mellom 0 og -10. Kan ikke si at jeg har registrert at ladingen til motor er noe mindre enn normalt, men kan godt hende at den ikke er like høy som normalt, dette har jeg ikke skjekket pga dårlig vei her jeg bor og bilen klarer ikke lade maks før jeg må bremse ned. Har lagt merke til noen gummislanger som er begynt å morkne så jeg tenkte å bytte disse ut med silikonslanger. Trenger noen tips til hvilke slanger som bør skjekkes og slike ting. Bør vel også nevne at jeg ikke er bilmekaniker og har aldri mekket selv på denne bilen før. Håper virkelig noen kan komme med forløsende tips så jeg kanskje slipper dyre verkstedregninger for noe som kanskje er bare en bagatell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 1, 2009 Hei:) Gå over å sjekk alle vakumslanger, inkuldert den som går inn til måleren i bilen. Bytt slanger om du ser noe som kan være dårlig;) Gjort noe mer med bilen siden du kjøpte den eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 1, 2009 Heisann, jeg skal prøve å få gått over det meste av slanger de nærmeste dagene. Har ikke gjort stort med bilen med unntak av at jeg har montert xenon tusenmetringer i front og byttet LMM og gasspjeld. LMM og gasspjeldet fant ut de skulle slutte å fungere i vinter ^^ Desverre mistet jeg frontleppa da jeg hentet bilen... En trailer jeg tok igjen rett sør for Tr.heim mistet en snø-/isklump som fjærnet frontleppa Har litt lyst å få montert race-cat og litt annet snaks, men det får vente til jeg har råd/tid å gjøre dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 1, 2009 Glemte å spørre hvor resirk ventilen sitter.. har bare hatt TDI før denne, så er absolutt ikke kjent under panseret på denne bilen ;P Ligger den godt gjemt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 1, 2009 Heisann, jeg skal prøve å få gått over det meste av slanger de nærmeste dagene. Har ikke gjort stort med bilen med unntak av at jeg har montert xenon tusenmetringer i front og byttet LMM og gasspjeld. LMM og gasspjeldet fant ut de skulle slutte å fungere i vinter ^^ Desverre mistet jeg frontleppa da jeg hentet bilen... En trailer jeg tok igjen rett sør for Tr.heim mistet en snø-/isklump som fjærnet frontleppa Har litt lyst å få montert race-cat og litt annet snaks, men det får vente til jeg har råd/tid å gjøre dette. Aha. Planer om å sette på Cupra-R lippe igjen da? koster ikke mer enn 300kr på møller:) Må ordne deg en prosjekt tråd så en får følge med på utviklingen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 1, 2009 Glemte å spørre hvor resirk ventilen sitter.. har bare hatt TDI før denne, så er absolutt ikke kjent under panseret på denne bilen ;PLigger den godt gjemt? Resirk.ventilen ligger framme ved registeret på høyre side (sett bakfra) og du kommer best til den fra undersiden av bilen. den er svart(står: Forge Motorsport på den) og det går 3stk slanger innpå den. 2store(trykk) og 1liten(vakum) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 1, 2009 Okei, flott å få litt info om dette, takker så mye Må finne meg en frontleppe av en sort ja, men lurer enda på om det blir en Cupra R eller en DTM. Frykter at jeg kanskje må feste den med stag uavhengig av hvilken jeg velger. Må vel prøve å få laget en prosjekt tråd ja... er bare litt uvant med hvordan alt dette forum-greiene fungerer med tråder og linker osv i hytt og pine 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...