Overoppheting 1,8t & fjusk etter chip

Anbefalte innlegg

Hei. En kompis av meg har en 03mod A4 1,8tq med diverse problemer.

Bilen er orginal bortsett fra effektanlegg fra cat og bak og front mont intercooler.

 

Problem 1: For en stund tilbake begynnte den og "koke" ved noe hard kjøring, dette skjer kun av og til...

Har hatt den på verksted og fått byttet termostat og kjøleveske, uten at dette hjalp.

Problemet har blitt noe verre i ddet siste men kommer fortsatt kun ved noe hardere kjøring.

Reg reima er byttet men vannpumpa ble ikke byttet da.

Noen som vet hva dette kan være???

 

Problem 2: Bilen er chippet idag. Den går som ett skudd, men fjusker ved fullt gasspådrag.

Liksom at den bobler i eksosen før den løsner og skyter fart...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problem 2: Bilen er chippet idag. Den går som ett skudd, men fjusker ved fullt gasspådrag.

Liksom at den bobler i eksosen før den løsner og skyter fart...

 

Bytt til nye tennplugger. De tåler sikkert ikke det høyere turbotrykket, nye plugger bruker å løse dette. Originalplugger holder vanligvis fint. Dette bør forøvrig den som chippet vite om, og kunne veilede i riktig retning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut termostaten å se etter om skovlen på vannpumpa har løsna fra akslingen. Vanlig problem når pumpa er gått et stykke, og det kan resultere i feilsymptomer som det du har på din.

 

Sett etter feilkoder? Kan høres ut som du har feiltenning på 1 eller flere sylindre.

Hvilken type coiler har du? Er det "gammle" typen så tåler disse ekstremt lite når du chipper.

Er kommet en ny type (05->) som tåler mye mer. Er forøvrig kún disse som leveres om en kjøper nye coiler. Kan kjennetegnes ved å se på toppen av coilen om den er matt eller blank. Matt er den nye typen.

Har du 1defekt så er det anbefalt å skifte alle samtidig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for gode svar=) Skriver mer når han finner ut av problemene. Tar sikkert noe tid da bil eiern har 10 tommeltåtter og bor 40 mil herfra så får ikke hjulpet han mer enn over telefon...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med chippinga gjelder forøverigt min bil også, har en 98mod 1,8tsq. Den har ett lite "kutt" når man passerer ca 2000 omdreininger før den skyter videre fart... Gjelder "Blank/matt" coil greia på min bil også?? Bilen er chippet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med chippinga gjelder forøverigt min bil også, har en 98mod 1,8tsq. Den har ett lite "kutt" når man passerer ca 2000 omdreininger før den skyter videre fart... Gjelder "Blank/matt" coil greia på min bil også?? Bilen er chippet

 

Nei, der er det andre coiler. Lest ut feilkoder på den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der ligger 2 stk feilkoder på gasspjeld. 1 som sier "klarer ikke grunnstille det" & en annen som sier nå kontakt greier. Nå går bilen elendig, men får nytt gasspjeld imorgen så satser på den blir frisk da og i beste fall "kuttefri" også:) Ellers er det ingen feilkoder på den... Hadde bilen inne på grunnstilling i forrige uke etter at jeg rengjorde gasspjeldet. Når jeg fikk den tilbake så gikk den dårligere enn den gjør orginalt. Tok motorvask og rengjorde spjellet med forgasser rens rett før verksted timen så kanskje jeg tok knekken på spjeldet da:/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.