#1 Skrevet Juni 1, 2009 Har prøvd å søke etter tråder med samme feil, men til ingen nytte. Legger derfor inn en ny tråd: Jeg har en golf 2 GTI med skivebremser bak. Både skiver, klosser, kalipper og bremserør til den lasteavhengige ventilen ble byttet i vinter, men for ca. 1mnd siden begynte bremsene å henge. Spesielt ved små kjøring, da blir det så varmt at det begynner å ryke... Men så går det en stund også kan den bli fin igjen. Hva kan årsaken være? Er kaliperen (som er fra biltema) defekt? Har forsøkt: Skru av kalipper og skru inn stempelet, men til ingen nytte! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 2, 2009 Ingen som vet hva det kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 2, 2009 kjøp deg ny kalipper 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 2, 2009 Kan det være den "armen" til håndbrekket som henger? Har det problemet på min A6. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 2, 2009 Sjekk at håndbrekkarmen returnerer, da skal den være ca 1mm ovenfor fysisk endeposisjon. Jekk opp hjulet, snurr på det. Går det rundt såvidt? Ta hjulet av, prøv å få sylinderen helt ut slik at skiven går fritt igjen. Så presser du inn bremsen, om den henger da så returnerer den ikke skikkelig. Da er det noe med kalipperen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 2, 2009 Takk for alle svar! Armen til håndbrekket returnerer, er så rart at det kan være kaliperen i og med at den er ny. Hvordan fungerer den lasteabhengigie ventilen? Kan det være den som kødder det til? Når jeg tok av kalipperen så var det helt umulig å presse eller skru stempelet inn uten å måtte løsne på luftenippelen. Men når den ble løsnet gled stempelet fint tilbake.. tyder ikke det på at feilen ligger innenfor kaliperen? eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 2, 2009 virker som om det er det som er problemet ditt. anbefaler deg nesten og kjøpe sett på http://www.ecstuning.com for ombygging til golf 4 caliper bak, denne er i aluminium og ikke i støpjern.. tåler mer, men låser seg til slutt uten vedlikehold disse og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 3, 2009 Jeg får sjekke det til helgen... Hva er egentlig faren av å kjøre med bremsen sånn? Går hjullageret i stykker ved overoppheting? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 3, 2009 det kan f.eks skje. høyare forbruk vil og være aktuelt. samt utsliting av bremser og mulig brann pga varme biltema calipere har jeg hørt man bør holde seg unna kjøp de på ECStuning du original vare (nesten da ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 30, 2009 Da var endelig problemet løst! Stemte akkurat som dere sa; det var bremsekaliperen! Så nok et tips, hold dere unna biltema kalipere! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...