Hvordan få eksostuppene blanke igjen?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk et tips om å tørke av alt fett som måtte være på potta bak før jeg begynte å kjøre med bilen for å holde potta blank lenger.

Det funka en stund men nå får jeg ikke den blank lenger..tips til hvordan jeg får den blank og skinnende igjen tas mot med stooor takk:) det utgjør ganske mye å få det blankt;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med Autosol får du vel det meste blankt vel :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er godt mulig, er det noe spesielt jeg skal kjøpe? Eller er det bare en type Autosol?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiver meg med på denne jeg også:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den jeg har brukt får man på tube og det står autosol på den,mulige det er fler slag. Man får kjøpt den på bensinstasjoner,bilrekivisita osv. Har også brukt en fra autoglym i det siste da den er mer skånsom,autosol kan ripe litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autosol er fin, ja. Finnes vel bare en type, i større og mindre forpakninger.

Den har litt grove slipemidler, så helt blankpolert blir det ikke, selv om det bør duge for enhver eksosstuss.

Er du skikkelig kresen kan du våtslipe med 2000-papir før du begynner. Du kan avslutte med Meguiars "All Metal Polysh" som er litt mindre grov enn Autosol. Da blir det blankt! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hørtes ut som mye jobb:P Må vel nesten ta av potta bak for å få dette pent?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette rustfritt anlegg? Ett enderør?

I så fall, ta av potta, pakk den inn sammen med en 500-lapp, send den til meg. Og jeg garanterer et blankt resultat :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok dobbelt-stuss rustfritt:) Jeg har noe greier liggende som jeg tenkte å prøve i mårra, blir det dårlig sender jeg den i posten evt. Er avhengig av bilen for å komme meg på jobb å den bråker noe vanvittig om jeg fjerner noe fra eksosen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruk jif med sitron og en sånn vaskesvamp til kjøkkenet-sånn som er rosa og grønn. det funker som bare faen! jeg lover. det tar også det mørkebrune belegget som ligger på vinterfelgene dine også. uten å ripe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok dobbelt-stuss rustfritt:) Jeg har noe greier liggende som jeg tenkte å prøve i mårra, blir det dårlig sender jeg den i posten evt. Er avhengig av bilen for å komme meg på jobb å den bråker noe vanvittig om jeg fjerner noe fra eksosen..

Ok. Du har hvertfall tilbudet :)

Du må gjerne legge ut et bilde, kanskje noen andre har gode tips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bruk jif med sitron og en sånn vaskesvamp til kjøkkenet-sånn som er rosa og grønn. det funker som bare faen! jeg lover. det tar også det mørkebrune belegget som ligger på vinterfelgene dine også. uten å ripe.

Dette fungerer?:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det funker veldig bra. jeg prøvde alt av felgrens og diverse andre ting for å rense de stygge vinterfelgene til min forrige bil og så prøvde jeg tilfeldigvis jif skurekrem og det tok driten med en gang og lagde ikke noen riper i felgene også tok jeg en runde på bsr endetuppen også og den hadde jeg ikke fått vaska rein på ett år siden jeg kjøpte den og den blei gullande rein-etter det er det bare jif sitron jeg bruker-men kun på potta og felg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn svamp som er grov på ene siden og fin på andre siden?

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja sånn svamp ja. jeg husker at potta mi var helt inngrodd med fastbrent belegg. og blei helt fin fikk fram skrifta som det stod bsr på og den hadde jeg ikke sett på ca ett år!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja sånn svamp ja. jeg husker at potta mi var helt inngrodd med fastbrent belegg. og blei helt fin fikk fram skrifta som det stod bsr på og den hadde jeg ikke sett på ca ett år!

Backer opp denne, dette er enkleste og kjappeste måten for å få blanke enderør igjen. Autosol og sånn metalpolish er for å få den siste finishen. Men på fastgrodd asfalt-gugge så er ikke polish det rette å begynne med.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.