#1 Skrevet Juni 1, 2009 Hei, Har en golf2 med tdi motor fra 2001 caddy. 90hk. Idag så startet den ikke! Den har strøm og starteren går. Jeg fikk startet den etter en stund, men den døde igjen. Det er diesel og olje på bilen. Alt ser ut til å funke, bilen bare tenner ikke, selv om om jeg vrir om nøkkelen og lar den gå på starteren lenge.. Kan det være et tett dieselfilter noe sted? Noen som har noen tanker og tips på hva som kan være galt?? Takker for all hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 1, 2009 Går pumpa da? Sjekket at den får drivstoff fra til Dyser? Gnist på pluggene? Diagnose med f.eks VAG COM? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 1, 2009 Gnist på pluggene? Gnist er det ihvertfall ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 1, 2009 Hvis du fikk startet den og den daua etter ca. ett halvt sekund så kan det være startsperra som slår inn. Vil da ligge feilkode lagra som kan leses med Vag-Com. Ikke uvanlig med dårlige lesespoler etter en stund, hvis startsperra er aktiv vel og merke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 2, 2009 Har ikke tilgang på Vag-Com. Hvordan sjekke om pumpa slår seg på? Hører jo ikke stort inne i bilen. Ja, den startet etter en stund, men så bare døde den etter noen få sek.. Noen i oslo området som har Vag-Com da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 2, 2009 Bumper denne! noen i oslo (lambertseter) som har vag-com og gidder å hjelpe meg?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 2, 2009 kjenn om magnet ventilen på diesel pumpa di kobler inn du . holder du fingeren opp på denn når tenningen blir slott på kjenner du et lite "klikk" om den virker. rund og går en ledningen inn på denn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 3, 2009 hvis den magnetventilen fungere kan du jo skru et dyserør noen få gjenger av dysen, få så å prøve å "turne" litt på starteren. kommer det diesel ut der da så kommer nå iallfall dieselen fram. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 3, 2009 Gode tips fra begge to. Skal prøve litt feilsøking etterpå. Noen fler ideer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 8, 2009 BUmper denne. Noen som har Vag-Com i oslo området som kan hjelpe meg? Evt, noen som kan skru:P Ikke min sterkeste side nemlig.. Kompensasjon kan ordnes;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 9, 2009 kjenn om magnet ventilen på diesel pumpa di kobler inn du . holder du fingeren opp på denn når tenningen blir slott på kjenner du et lite "klikk" om den virker. rund og går en ledningen inn på denn Hvis du mener den som ligger oppå toppen, med 2-3 slager som går inn i, så sier ikke den klikk. Jeg forsøkte å skru av ett av diesel rørene som går inn i motoren og vri nøkkelen. Kom ikke noe diesel, så det kommer ikke diesel inn i motoren.. Hva kan jeg gjøre videre da? Fortsatt ingen som har VAG-Com som kan hjelpe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 11, 2009 Da har Robin Alexander vært superkul og kommet med Vag-Com. Men, det hjalp ikke stort. Vi gikk over alle feilmeldinger og det var ikke startsperra, alle nøklene er riktige. Vi skrudde også opp alle dieselrør(som går inn i motoren) og sjekket om det kom diesel når jeg prøvde å starte. det spruta greit. Så den får diesel! Det ryker hvitt, så vi trodde kanskje at den ikke hadde nok vann, fylte opp der, ingen forrandring. Jeg er ikke helt stabil på Vag-Com så håper Robin Alexander hjelper litt med forklaringene der, men det var litt lite volt og sylinder nr4 kom ikke opp. Alle de 3 andre gjorde det. Den tenner noen ganger og går opp til maks 1000rpm i ett sekund før den dør, aldri høyere selv om jeg har gassen maks inne. Den tenner fint de få gangene den tenner. Alle sikringer er fine. n75 ventilen sier klikk. Det virker som om det er noe den ikke får nok av som gjør at den ikke starter. Var noe med luft og lmm, men der må Robin Alexander forklare bedre, men var 400 når den skulle være 850. Batteriet er nå dødt, og den starter ikke i det hele tatt. så neste uke skal vi inn med lader og prøve igjen. Noen som har noen tips? Er helt uten idéer nå. Noen med peiling på dieselmotorer som kan komme hit og hjelpe meg til uka? betaler kroner! Begynner å haste litt, da jeg står uten bil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 11, 2009 Var noe med luft og lmm, men der må Robin Alexander forklare bedre, men var 400 når den skulle være 850. LMM når ikke metning på en motor som ikke starter, rundt 400mg på 1000rpm er normalt. Sjekka dere timinga på pumpa (fysisk)? Får ikke sjekka elektronisk når motoren ikke starter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 11, 2009 Har dere sjekka om glødepluggene fungerer og at de får strøm? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 12, 2009 Har dere sjekka om glødepluggene fungerer og at de får strøm? De får litt strøm, men vi tenkte kanskje at de ikke får nok. har det innvirkning på om motoren startet eller ei? Batteriet er tomt nå, og det virket som om det hadde vært lavt ganske lenge. Skal lade det opp og sjekke det til uka. Sjekket ikke timing på pumpa nei, hvordan gjøres det? vurderer å sette den på verksted snart... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 12, 2009 nå på året er da tempraturen så høy ute at om glødinga di ikkje virker skall ikke dette skape noen problemer. Bilen skall starte tvert uansett om dem virker eller ei . vrir motoren til denn står på merket på sving hjul. låser så kam og klokker pumpa med et måle ur inn i et hull midt mellom der diesel røra kommer ut fra pumpen . ikkje skyt om jeg er helt på bær tur nå folkens 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 12, 2009 send en pm til stian frilseth han jobber som vag mekanikker i Oslo og kan sikkert gi deg en hjelpende hånd med bilen din slik at den starter igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 12, 2009 Hadde tidvis startproblemer på min 1.4TDI for en stund tilbake. Ta en kikk på tråden om det kan være noen tips som måtte hjelpe deg; http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=149184 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 12, 2009 Ring Stian på 99401983, han har magiske hender og kan hjelpe deg;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 12, 2009 Ring Stian på 99401983, han har magiske hender og kan hjelpe deg;) Takk for det! Da prøver jeg Stian:) Blir nok ikke før søndag, trenger å tenke på noe annet denne helge;) Håper flaska hjelper meg med det: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...