speedometer,tripteller, lys i speedo er dødt i rs2. hva har skjedd?

Anbefalte innlegg

pluttselig i dag sluttet speedometeret i rs2'n å fungere. langlyset i instrumentet lyser når lang lyset er av. og forsvinner når jeg tar langlys på. høyre blinklys i instrumentet lyser hele tiden og bensinvarsel om tom viser. dette skjedde pluttselig. motortemp viser og alt for høyt.

noen som har ide om hva som har skjedd her?:confused:

takker for raske svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres ut som en korslutning :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne har vel de samme sjukdommene som de andre audiene har. Er vel dårlig kontakt i den plata bak ved instrumentet vel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm. du nevner dårlig kontakt i plata. er dette noe som kan fikses selv, eller må jeg skaffe nytt instrument: dum :

dette har skjedd en gang i vinter. da var det bare å koble fra batteriet en stund og på igjen, så var den fin igjen. men dette hjalp ikke denne gangen: bh :

er og avhenging av tripteller da bensinmåleren er helt på tryne: bh :

men det jeg synes er så rart er at turteller fungerer?:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

flere som har noe å komme med? skulle fått fikset dette før helgen, da jeg skal til våler med bilen og hadde vert greit med tripteller og speedometer da:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på instrumentet på en audi 100. da var det jordingen som det var brudd på. Fikk faktisk til og se bruddet når jeg studerte "kretskortet" på baksiden. Så fikk jeg bare en kompis som kan og lodde til og fikse dette, og instrumentet ble godt som nytt etterpå :)

Edit: Mener det ligger en liten howto på nordicaudi eller noe sted?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problem på instrumentet på en audi 100. da var det jordingen som det var brudd på. Fikk faktisk til og se bruddet når jeg studerte "kretskortet" på baksiden. Så fikk jeg bare en kompis som kan og lodde til og fikse dette, og instrumentet ble godt som nytt etterpå :)

Edit: Mener det ligger en liten howto på nordicaudi eller noe sted?

får håpe det er det samme med min da:) og at det er en synlig feil!

takker for tips! får vel ut å demontere instrumentet og ta en kikk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får håpe det er det samme med min da:) og at det er en synlig feil!

takker for tips! får vel ut å demontere instrumentet og ta en kikk!

Kan se litt om tips her kanskje?

http://www.zervos.se/Laga_tripp_km.htm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå skjønner jeg ingenting her:confused: starta opp bilen og skulle kjøre til lokale og nå fungerer alt igjen: rock : uten å ha rørt en skrue:confused: får bare håpe bilen holder nå da: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Er lunefulle de instrumentene... Hadde samme problemene på min Audi 90. Bytta hele instrumentet uten at det hjalp. Fikk høre etterpå at det var en plate bak instrumentene, inni dashen liksom som var problemet. Uten at jeg helt har sett noe til den plata. Men får håpe det holder for deg nå da! Hvis ikke er det vel bare å ta en tur inn til norsk speedometer service og se om de kan fikse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og da skjedde det igjen......: bh :

har funnet ut at om jeg slår av lysene, så fungerer speedometeret:confused:

kan det være lysbryteren? eller må jeg skaffe nytt instrument: bh : ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.