AAN bensinpumpe.. vil den ta skade av dette?

Anbefalte innlegg

Skiftet nettopp bensinfilter, da bilen virket som om den ikke fikk nok suppe. Filteret var pottetett!!! Bilen fjusket litt innimellom og fikk fuelkutt på 4.gear eller tyngre gear. Bilen kutter ikke lenger.. men syns fortsatt den såvidt fjusker og holder igjen litt.. kan bensinpumpa ha tatt skade av å jobbe mot ett så tett filter, eller har det ingen verdens ting å si?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan vet du at filteret var tett, er det ikke et lukket filter? Trodde mitt filter også var tett siden jeg ikke fikk blåst luft igjennom, men det er jo pga "pappen" inni det brukte filteret er vått og det er ikke det nye.. og det får man lett blåst igjennom...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan vet du at filteret var tett, er det ikke et lukket filter? Trodde mitt filter også var tett siden jeg ikke fikk blåst luft igjennom, men det er jo pga "pappen" inni det brukte filteret er vått og det er ikke det nye.. og det får man lett blåst igjennom...

Okay. Det var dette jeg trodde var grunnen. Sammen med at når jeg fikk blåst igjennom til slutt så kom det masse masse gørr.. og når bilen nå går bedre så gikk jeg ut i fra at filteret måtte være skikkelig tett!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meen, om filteret mitt var pottetett da.. bryr pumpa seg noe om det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En bensinpumpe vil bli raskere slitt om den må jobbe med høy motstand ja, men om det er årsaken til at motoren ikke sviver som den skal er heller uvisst. Enten få målt bensintrykk under belastning, eller teste med en frisk pumpe for å være sikker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør være forsiktig med å gasse hvis du mistenker bensintilførselproblemer.. er fort gjort å svi et stempeleller 2..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke en coil som begynner å få det da? Trenger ikke å fortsatt ha noe med drivstoff systemet å gjøre. Hadde et helvetes styr med å finne ut av fuskingen på min, men tilslutt fant jeg gjennomslag til jord i toppdekselet på sylinder #4.

Men du har kanskje sortert ut en mulig feilkilde fra den siden allerede?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd å bytte coilrekke ja.. men bare til en brukt rekke!! Så at det er en coil er mye mulig. Hadde jeg bare hatt noen lapper til overs skulle jeg kjøpt meg 034 sine high output.. eneste som duger på sikt!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.